Show simple item record

Influence of family and kindergarten on reading comprehension and literacy development of preschool children
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorPrchalová, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-08T12:45:15Z
dc.date.available2017-05-08T12:45:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49312
dc.description.abstractAnotace: Diplomová práce je zaměřena na problematiku předčtenářské gramotnosti a způsoby, jak ji lze rozvíjet u dětí předškolního věku. Zabývá se důležitostí knih ve výchově a vzdělávání dětí v předškolních zařízeních i v domácím prostředí. Teoretická část práce je věnována literatuře pro děti, její žánrové skladbě, funkci a významu a klíčové roli dospělých, a to jak rodičů a rodiny, tak učitelů v mateřských školách, v procesu seznamování dětí s knihami. Je představen projekt "Celé Česko čte dětem", který si klade za cíl podpořit pravidelné čtení dětem - v neposlední řadě právě těm předškolního věku. Poslední kapitola si klade za cíl ukázat, jak probíhá vzdělávání dětí v oblasti rozvíjení předčtenářské gramotnosti a literární výchovy v konkrétních vybraných mateřských školách v České republice. Diskutována je také role rodičů.cs_CZ
dc.description.abstractThe Master Degree Thesis focuses on the issue of pre-reading literacy and ways of its possible development in childhood. Its starting point is the fact that time devoted to reading aloud to children as well as encouraging them in playing with books is vital for their development and should be an inseparable part of a language learning process. The Thesis points at the imporant role of parents as well as kindergarten teachers in the process. Project "Every Czech Reads to Kids" is introduced. The aim of the last chapter is to show the educational process in the field of pre-reading literacy in particular Czech kindergartens. Role of parents is discussed, too.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectpředčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectpředškolní obdobícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectpre-reading literacyen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.titleVliv rodiny a mateřské školy na rozvoj čtenářské gramotnosti u předškolních dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-12
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100219
dc.title.translatedInfluence of family and kindergarten on reading comprehension and literacy development of preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph001424971
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Diplomová práce je zaměřena na problematiku předčtenářské gramotnosti a způsoby, jak ji lze rozvíjet u dětí předškolního věku. Zabývá se důležitostí knih ve výchově a vzdělávání dětí v předškolních zařízeních i v domácím prostředí. Teoretická část práce je věnována literatuře pro děti, její žánrové skladbě, funkci a významu a klíčové roli dospělých, a to jak rodičů a rodiny, tak učitelů v mateřských školách, v procesu seznamování dětí s knihami. Je představen projekt "Celé Česko čte dětem", který si klade za cíl podpořit pravidelné čtení dětem - v neposlední řadě právě těm předškolního věku. Poslední kapitola si klade za cíl ukázat, jak probíhá vzdělávání dětí v oblasti rozvíjení předčtenářské gramotnosti a literární výchovy v konkrétních vybraných mateřských školách v České republice. Diskutována je také role rodičů.cs_CZ
uk.abstract.enThe Master Degree Thesis focuses on the issue of pre-reading literacy and ways of its possible development in childhood. Its starting point is the fact that time devoted to reading aloud to children as well as encouraging them in playing with books is vital for their development and should be an inseparable part of a language learning process. The Thesis points at the imporant role of parents as well as kindergarten teachers in the process. Project "Every Czech Reads to Kids" is introduced. The aim of the last chapter is to show the educational process in the field of pre-reading literacy in particular Czech kindergartens. Role of parents is discussed, too.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV