Show simple item record

Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects
dc.contributor.advisorMertin, Václav
dc.creatorMichalová, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-05-08T12:11:23Z
dc.date.available2017-05-08T12:11:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49175
dc.description.abstractZdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...cs_CZ
dc.description.abstractZdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Annotation This thesis deals with theoretical and practical knowledge and skills of teachers in primary schools for specific learning disabilities. It focuses mainly on mapping the level of teachers' approach to integrated learners with this disorder. It is trying to grasp the extent to which teachers meet the psychological aspects of individual approach to these learners in inclusive environment of a primary school compared with integrated learners with other disabilities. The theoretical part summarises basic information on education, integration and education system in the Czech Republic. It deals with specific learning disabilities and attempts to apply the findings from positive psychology on individual approach to individuals with SLD. The empirical part analyses and compares the quantitative survey of knowledge level of teachers at lower and higher levels of primary schools about SLD. Furthermore, it examines their knowledge of appropriate procedures for working with learners with SLD and ability to apply it in practice to psychologically support of these learners. It partially compares...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEdukacecs_CZ
dc.subjecthandicapcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectindividuální přístupcs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectoptimální psychická zátěžcs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectpesimální psychická zátěžcs_CZ
dc.subjectpozitivní psychologiecs_CZ
dc.subjectpsychické potřebycs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectstudijní podporacs_CZ
dc.subjectCompetenceen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdisorderen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectindividual approachen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectlearning supporten_US
dc.subjectoptimal psychological stressen_US
dc.subjectpessimal psychological stressen_US
dc.subjectpositive psychologyen_US
dc.subjectpsychological needsen_US
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectspecific learning needsen_US
dc.titlePsychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-13
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90873
dc.title.translatedIndividualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspectsen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001392404
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...cs_CZ
uk.abstract.enZdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Annotation This thesis deals with theoretical and practical knowledge and skills of teachers in primary schools for specific learning disabilities. It focuses mainly on mapping the level of teachers' approach to integrated learners with this disorder. It is trying to grasp the extent to which teachers meet the psychological aspects of individual approach to these learners in inclusive environment of a primary school compared with integrated learners with other disabilities. The theoretical part summarises basic information on education, integration and education system in the Czech Republic. It deals with specific learning disabilities and attempts to apply the findings from positive psychology on individual approach to individuals with SLD. The empirical part analyses and compares the quantitative survey of knowledge level of teachers at lower and higher levels of primary schools about SLD. Furthermore, it examines their knowledge of appropriate procedures for working with learners with SLD and ability to apply it in practice to psychologically support of these learners. It partially compares...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV