Show simple item record

The Analysis of Czech Social Democratic Party election campaigns in years 2006 and 2010
dc.contributor.advisorBureš, Jan
dc.creatorAntal, Stanislav
dc.date.accessioned2017-05-08T22:16:16Z
dc.date.available2017-05-08T22:16:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49144
dc.description.abstractČeské volební kampaně se od roku 2006 výrazně profesionalizují. Nejprogresivnější je v tomto ohledu Česká strana sociálně demokratická, která efektivně spolupracuje se zahraničními agenturami. ČSSD v roce 2006 následovala příklad britské Labour Party a aplikovala do svého chování koncept marketingově orientované strany. Pro marketingově orientovanou stranu je charakteristické, že svůj program vytváří na základě identifikace veřejných priorit. Pro stranu je nejdůležitější uspokojení voličů, k čemuž využívá rozsáhlé marketingové techniky a služby. Autorkou konceptu marketingově orientované strany je Jeniffer Lees-Marshment. Za použití modelu Lees-Marshment analyzuji volební kampaně ČSSD v letech 2006 a 2010. Mým cílem je zjistit, zda se ČSSD blížila konceptu marketingově orientované strany i v roce 2010 a zda se tímto směrem bude orientovat i v budoucnu. Klíčová slova: Volební kampaň, Česká strana sociálně demokratická, politický marketing, volební management.cs_CZ
dc.description.abstractElection campaigns in the Czech Republic are undergoing a major professionalization process since 2006. The most noticeable proof of this trend is the Czech Social Democratic Party (CSSD), which is effectively cooperating with foreign agencies. In 2006 CSSD followed the example of British Labour Party and applied market-oriented party concept to its behaviour. The strategy of a market- oriented party is to identify public priorities, analyze them and to create an election program; since voter's satisfaction is crucial for a market-oriented party, it uses a wide variety of marketing services and techniques. I am analyzing the election campaigns of Czech Social Democratic Party in 2006 and 2010 using the Market-Oriented Party Model published by Jennifer Lees-Marshment in 2006. My goal is to find out whether CSSD followed the Market-Oriented Party Model in 2010 and whether it is going to keep applying the concept in the future. Key words: Election campaign, Czech social democratic party, political marketing, election management.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectčeská sociální demokraciecs_CZ
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectczech social democratsen_US
dc.titleAnalýza volebních kampaní České strany sociálně demokratické ve volbách do Poslanecké sněmovny v letech 2006 a 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-22
dc.description.departmentInstitute of Political Scienceen_US
dc.description.departmentÚstav politologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110827
dc.title.translatedThe Analysis of Czech Social Democratic Party election campaigns in years 2006 and 2010en_US
dc.contributor.refereePolášek, Martin
dc.identifier.aleph001390795
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Theories and Contemporary Historyen_US
thesis.degree.disciplinePolitické teorie a současné dějinycs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitické teorie a současné dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Theories and Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csČeské volební kampaně se od roku 2006 výrazně profesionalizují. Nejprogresivnější je v tomto ohledu Česká strana sociálně demokratická, která efektivně spolupracuje se zahraničními agenturami. ČSSD v roce 2006 následovala příklad britské Labour Party a aplikovala do svého chování koncept marketingově orientované strany. Pro marketingově orientovanou stranu je charakteristické, že svůj program vytváří na základě identifikace veřejných priorit. Pro stranu je nejdůležitější uspokojení voličů, k čemuž využívá rozsáhlé marketingové techniky a služby. Autorkou konceptu marketingově orientované strany je Jeniffer Lees-Marshment. Za použití modelu Lees-Marshment analyzuji volební kampaně ČSSD v letech 2006 a 2010. Mým cílem je zjistit, zda se ČSSD blížila konceptu marketingově orientované strany i v roce 2010 a zda se tímto směrem bude orientovat i v budoucnu. Klíčová slova: Volební kampaň, Česká strana sociálně demokratická, politický marketing, volební management.cs_CZ
uk.abstract.enElection campaigns in the Czech Republic are undergoing a major professionalization process since 2006. The most noticeable proof of this trend is the Czech Social Democratic Party (CSSD), which is effectively cooperating with foreign agencies. In 2006 CSSD followed the example of British Labour Party and applied market-oriented party concept to its behaviour. The strategy of a market- oriented party is to identify public priorities, analyze them and to create an election program; since voter's satisfaction is crucial for a market-oriented party, it uses a wide variety of marketing services and techniques. I am analyzing the election campaigns of Czech Social Democratic Party in 2006 and 2010 using the Market-Oriented Party Model published by Jennifer Lees-Marshment in 2006. My goal is to find out whether CSSD followed the Market-Oriented Party Model in 2010 and whether it is going to keep applying the concept in the future. Key words: Election campaign, Czech social democratic party, political marketing, election management.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav politologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV