Zobrazit minimální záznam

Education in Austrian aristocratic families from the beginning of 19th century to the 1st half of 20th century
dc.contributor.advisorŽupanič, Jan
dc.creatorVašáková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-08T11:58:42Z
dc.date.available2017-05-08T11:58:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49117
dc.description.abstractPráce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the education in austrian aristocratic families in the 19th century and in the 1st half of 20th century. The education and upbringing of children had been influented by plenty of factors. The most important factors, which influenced education, were the environment (home or boarding school), specialization of education, the selection of schools and universities and the language of education, too. Parents, nannys and private teachers also had some influence on the upbringing of the children. In the 19th century we can find some common characteristic in some of the noble families (The Schwarzenbergs, the Sternbergs, the Mensdorffs and some others). The 1st half of the 20th century is an essential period for the history of aristocracy. Political changes reflected in its lifestyle and partially in the upbringing and education of the children of the aristocrats. These changes are illustrated on the education of children in the family of prince Johann Schönburg-Hartenstein. Keywords: aristocracy, childhood, education, languages, parents, nannys, teachers, schools, the Schwarzenbergs, the Schönburgs, the Mensdorffs.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectaristokraciecs_CZ
dc.subjectdětstvícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectjazykycs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectchůvycs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectškolycs_CZ
dc.subjectSchwarzenbergovécs_CZ
dc.subjectSchönburg-Hartensteinovécs_CZ
dc.subjectMensdorffové-Puillycs_CZ
dc.subjectaristocracyen_US
dc.subjectchildhooden_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectlanguagesen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectnannysen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectschoolsen_US
dc.subjectthe Schwarzenbergsen_US
dc.subjectthe Schönburgsen_US
dc.subjectthe Mensdorffsen_US
dc.titleVývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-20
dc.description.departmentInstitute of General Historyen_US
dc.description.departmentÚstav světových dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68453
dc.title.translatedEducation in Austrian aristocratic families from the beginning of 19th century to the 1st half of 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeSkřivan, Aleš
dc.identifier.aleph001394879
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - Historyen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Historiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav světových dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of General Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the education in austrian aristocratic families in the 19th century and in the 1st half of 20th century. The education and upbringing of children had been influented by plenty of factors. The most important factors, which influenced education, were the environment (home or boarding school), specialization of education, the selection of schools and universities and the language of education, too. Parents, nannys and private teachers also had some influence on the upbringing of the children. In the 19th century we can find some common characteristic in some of the noble families (The Schwarzenbergs, the Sternbergs, the Mensdorffs and some others). The 1st half of the 20th century is an essential period for the history of aristocracy. Political changes reflected in its lifestyle and partially in the upbringing and education of the children of the aristocrats. These changes are illustrated on the education of children in the family of prince Johann Schönburg-Hartenstein. Keywords: aristocracy, childhood, education, languages, parents, nannys, teachers, schools, the Schwarzenbergs, the Schönburgs, the Mensdorffs.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990013948790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV