Show simple item record

The Gender Stereotypes in Formal and Informal Curriculum - The Case Study of Civics
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorPatočková, Jana
dc.date.accessioned2020-08-17T09:17:30Z
dc.date.available2020-08-17T09:17:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49060
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá genderovými stereotypy ve formálním a neformálním kurikulu, resp. případovou studií výuky OV/ON/ZSV. Teoretická část stručně objasňuje základní teoretický koncept genderové problematiky (zvlášť výskyt genderových stereotypů) v rámci formálního a neformálního kurikula. Dále je teoretická část tvořena porovnáním vztahu formálního a neformálního kurikula, popisem genderových stereotypů v praktické výuce a zachycením hlavních oblastí genderových stereotypů ve výuce předmětu OV/ON/ZSV. Praktická část je tvořena výzkumem, který se skládá z analýzy dokumentů (formálního kurikula) a z pozorování (neformálního kurikula). V rámci závěrečné diskuze jsou poznatky z teoretické a praktické části porovnány a vzájemně vztaženy. Klíčová slova: gender, genderový stereotyp, formální kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), Školní vzdělávací program (ŠVP), neformální kurikulum, předmět OV/ON/ZSV.cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis deals with the gender stereotypes in formal and informal curriculum, or more precisely the case study of civil subject education. The theoretical part bring out briefly the basic theoretical concept of gender problems (especially gender sterotypes appearance) in formal and informal curriculum. The theoretical part of Diploma Thesis continues in comparing relationship between formal and informal curriculum, description gender stereotypes in practical education and description essentials domains of gender stereotypes in civil subject education. The practical part of Diploma Theses contains of survey, which is made from analysis of documents (formal curriculum) and observation (informal curriculum). In conclusion part of Diploma Thesis are pieces of knowledge discussing. Keywords: gender, gender stereotype, formal curriculum, informal curriculum, civil subject education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleGenderové stereotypy ve formálním a neformálním kurikulu - případová studie výuky OV/ON/ZSVcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-10-21
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId85416
dc.title.translatedThe Gender Stereotypes in Formal and Informal Curriculum - The Case Study of Civicsen_US
dc.contributor.refereeJiroutová Kynčlová, Tereza
dc.identifier.aleph001395937
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá genderovými stereotypy ve formálním a neformálním kurikulu, resp. případovou studií výuky OV/ON/ZSV. Teoretická část stručně objasňuje základní teoretický koncept genderové problematiky (zvlášť výskyt genderových stereotypů) v rámci formálního a neformálního kurikula. Dále je teoretická část tvořena porovnáním vztahu formálního a neformálního kurikula, popisem genderových stereotypů v praktické výuce a zachycením hlavních oblastí genderových stereotypů ve výuce předmětu OV/ON/ZSV. Praktická část je tvořena výzkumem, který se skládá z analýzy dokumentů (formálního kurikula) a z pozorování (neformálního kurikula). V rámci závěrečné diskuze jsou poznatky z teoretické a praktické části porovnány a vzájemně vztaženy. Klíčová slova: gender, genderový stereotyp, formální kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), Školní vzdělávací program (ŠVP), neformální kurikulum, předmět OV/ON/ZSV.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis deals with the gender stereotypes in formal and informal curriculum, or more precisely the case study of civil subject education. The theoretical part bring out briefly the basic theoretical concept of gender problems (especially gender sterotypes appearance) in formal and informal curriculum. The theoretical part of Diploma Thesis continues in comparing relationship between formal and informal curriculum, description gender stereotypes in practical education and description essentials domains of gender stereotypes in civil subject education. The practical part of Diploma Theses contains of survey, which is made from analysis of documents (formal curriculum) and observation (informal curriculum). In conclusion part of Diploma Thesis are pieces of knowledge discussing. Keywords: gender, gender stereotype, formal curriculum, informal curriculum, civil subject education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV