Show simple item record

Narative and visual specifics in the work of Robert Lepage
dc.contributor.advisorArbeit, Marcel
dc.creatorStuchlý, Aleš
dc.date.accessioned2017-05-08T11:27:15Z
dc.date.available2017-05-08T11:27:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48971
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá filmovou tvorbou kanadského režiséra, dramatika, herce, scénografa a divadelníka Roberta Lepage, který je dosud autorsky podepsán pod pěticí snímků, jež natočil v letech 1995-2003. Systematické a podrobné pojednání o úzce vymezeném tématu je zde vyvažováno odkazy ke kulturně-politickému kontextu provincie Québec, s jejímž historickým vývojem jsou Lepageovy filmy neodmyslitelně spjaty. Metodologicky se práce zaměřuje na stylovou analýzu a kontextuální interpretaci Lepageových filmů. Pro potřeby této práce byly použity některé neobvyklé termíny (např. kubistický narativ), jež mají přiblížit Lepageův fragmentární a z hlediska časoprostorových vztahů značně komplikovaný vyprávěcí styl. Cílem jednotlivých kapitol je především poukázat na fakt, jak pevně jsou autorovy formální postupy svázány s tematickou strukturou jeho děl, jíž vedle pátrání po identitě Québeku dominuje především touha přiblížit se pravdě o člověku jako takovém. Robert Lepage by měl po přečtení této práce natrvalo vstoupit do čtenářovy paměti jako tvůrce, který sice na poli divadla a opery dosáhl světového věhlasu, nicméně jeho filmová tvorba teprve čeká (zejména v Evropě) na své docenění.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the work of the Canadian filmmaker, playwright, actor, scenographer and theatre director Robert Lepage, who has until now shot five films during the period of 1995-2003. Systematic and detailed analysis of the chosen topic is accompanied by excursions into the cultural and political context of the Québec province, as Lepage's films are inherently connected with it. Methodologically the thesis is based on formalist analysis and contextual interpretation of Lepage's films. To describe Lepage's narrative style, fragmental and complicated in organization of time and space, the author has come up with a few unorthodox terms (such as "cubist narrative"). The aim of each chapter is to point out that in Lepage's films formal techniques are closely bound with the very nature of his works: searching for Québec's identity and the desire to approach the truth about man in general. After having read this thesis, the reader should conceive Robert Lepage as an author who has gained worldwide popularity in the field of theatre and opera, whose films, however, are still waiting (especially in Europe) to be recognized.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNarativní a vizuální specifika ve filmové tvorbě Roberta Lepagecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-13
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111632
dc.title.translatedNarative and visual specifics in the work of Robert Lepageen_US
dc.contributor.refereeČeněk, David
dc.identifier.aleph001557794
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá filmovou tvorbou kanadského režiséra, dramatika, herce, scénografa a divadelníka Roberta Lepage, který je dosud autorsky podepsán pod pěticí snímků, jež natočil v letech 1995-2003. Systematické a podrobné pojednání o úzce vymezeném tématu je zde vyvažováno odkazy ke kulturně-politickému kontextu provincie Québec, s jejímž historickým vývojem jsou Lepageovy filmy neodmyslitelně spjaty. Metodologicky se práce zaměřuje na stylovou analýzu a kontextuální interpretaci Lepageových filmů. Pro potřeby této práce byly použity některé neobvyklé termíny (např. kubistický narativ), jež mají přiblížit Lepageův fragmentární a z hlediska časoprostorových vztahů značně komplikovaný vyprávěcí styl. Cílem jednotlivých kapitol je především poukázat na fakt, jak pevně jsou autorovy formální postupy svázány s tematickou strukturou jeho děl, jíž vedle pátrání po identitě Québeku dominuje především touha přiblížit se pravdě o člověku jako takovém. Robert Lepage by měl po přečtení této práce natrvalo vstoupit do čtenářovy paměti jako tvůrce, který sice na poli divadla a opery dosáhl světového věhlasu, nicméně jeho filmová tvorba teprve čeká (zejména v Evropě) na své docenění.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the work of the Canadian filmmaker, playwright, actor, scenographer and theatre director Robert Lepage, who has until now shot five films during the period of 1995-2003. Systematic and detailed analysis of the chosen topic is accompanied by excursions into the cultural and political context of the Québec province, as Lepage's films are inherently connected with it. Methodologically the thesis is based on formalist analysis and contextual interpretation of Lepage's films. To describe Lepage's narrative style, fragmental and complicated in organization of time and space, the author has come up with a few unorthodox terms (such as "cubist narrative"). The aim of each chapter is to point out that in Lepage's films formal techniques are closely bound with the very nature of his works: searching for Québec's identity and the desire to approach the truth about man in general. After having read this thesis, the reader should conceive Robert Lepage as an author who has gained worldwide popularity in the field of theatre and opera, whose films, however, are still waiting (especially in Europe) to be recognized.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015577940106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV