Show simple item record

The influence of social climate in classroom on a self-concept of pupils with specific learning disabilities
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorMatějková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-08T11:16:01Z
dc.date.available2017-05-08T11:16:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48920
dc.description.abstractVliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení. Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit problematiku sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v sociálním klimatu školní třídy. Práce má charakter přehledové studie s vyústěním ve výzkumnou sondu k dané problematice. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí a sociální klima ve třídě. Dále popisuji projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí žáků v kontextu sociálního klimatu třídy. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří celkem sedm 7. a 8. tříd ze dvou Středočeských a tří Pražských základních škol. Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, sociální klima třídy, školní sebepojetícs_CZ
dc.description.abstractThe influence of social climate in classroom on a self-concept of pupils with specific learning disabilities. The aim of the thesis was to outline the problems of the self-concept of pupils with specific learning disabilities in the classroom social climate. The thesis has the form of an overview study followed by a research probe into the given problems. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the following main terms based on the literature studied: specific learning disabilities, self-concept, social climate in the classroom. Furthermore, symptoms of the specific learning disabilities and their impact on the self-concept of pupils within the social climate in the classroom are described. The practical part of the thesis deals with the research probe. The research sample is represented by seven classes of 7th and 8th grade pupils from two Central Bohemia schools and three Prague schools. The research probe has the form of a non-standard survey study. In conclusion, the necessity of further research in the area is emphasized. Key words Specific learning disabilities, self-concept, social climate in classroom, academic self-concepten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSpecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectsebepojetí jedincecs_CZ
dc.subjectsociální klima třídycs_CZ
dc.subjectškolní sebepojetícs_CZ
dc.subjectSpecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectsocial climate in classroomen_US
dc.subjectacademic self-concepten_US
dc.titleVliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96666
dc.title.translatedThe influence of social climate in classroom on a self-concept of pupils with specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereePočtová, Lenka
dc.identifier.aleph001392076
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení. Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit problematiku sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v sociálním klimatu školní třídy. Práce má charakter přehledové studie s vyústěním ve výzkumnou sondu k dané problematice. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí a sociální klima ve třídě. Dále popisuji projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí žáků v kontextu sociálního klimatu třídy. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří celkem sedm 7. a 8. tříd ze dvou Středočeských a tří Pražských základních škol. Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, sociální klima třídy, školní sebepojetícs_CZ
uk.abstract.enThe influence of social climate in classroom on a self-concept of pupils with specific learning disabilities. The aim of the thesis was to outline the problems of the self-concept of pupils with specific learning disabilities in the classroom social climate. The thesis has the form of an overview study followed by a research probe into the given problems. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the following main terms based on the literature studied: specific learning disabilities, self-concept, social climate in the classroom. Furthermore, symptoms of the specific learning disabilities and their impact on the self-concept of pupils within the social climate in the classroom are described. The practical part of the thesis deals with the research probe. The research sample is represented by seven classes of 7th and 8th grade pupils from two Central Bohemia schools and three Prague schools. The research probe has the form of a non-standard survey study. In conclusion, the necessity of further research in the area is emphasized. Key words Specific learning disabilities, self-concept, social climate in classroom, academic self-concepten_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013920760106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV