Zobrazit minimální záznam

Teacher's Efforts at Social Education and Social Work during Czechoslovakia's First Republic
dc.contributor.advisorVáňová, Růžena
dc.creatorKadlecová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-08T11:14:50Z
dc.date.available2017-05-08T11:14:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48915
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá školstvím v období první republiky v Československu. Konkrétně se zaměřuje na učitele pokusných škol, kteří se věnovali sociální výchově a sociální práci s dětmi a rodinami. Činnost těchto učitelů je v práci popsána a zhodnocena. První část práce se zabývá příčinami snah učitelů o sociální výchovu a sociální práci. Pojednává o hospodářské a sociální situaci rodin s dětmi v období první republiky, o státní sociální politice a péči o sociálně slabé rodiny a děti. Dále se zabývá životní úrovní dětí tak, jak byla zachycena dobovými výzkumy a kořeny sociálně výchovných snah našich prvorepublikových učitelů. Zaměřuje se na osobnosti a myšlenkové směry, které mohly ovlivnit učitele a směrovat jejich úsilí k sociálním aspektům výchovy. Druhá část práce pojednává již o konkrétních učitelích a o jejich snahách o sociální výchovu a sociální práci. Předmětem zájmu předkládané práce je činnost Boženy Hrejsové, Františka Bakuleho, Eduarda Štorcha, učitelů Kladenské volné školy práce, učitelů Jaroslava Sedláka a Karla Žitného z Pokusné pracovní školy v Holešovicích, učitelů Domu dětství v Horním Krnsku a sociálního pedagoga Přemysla Pittra.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the system of education during the period of the First Republic in Czechoslovakia. It focuses on teachers at experimental schools who specialized in social training and education with regards to social work orientated to children and the families they come from. Numerous activities of the teachers in question are described and then evaluated. In the first part of the thesis the author analyzes the teachers'approach to social training and social work in general. Firstly, the work includes a description of the economic situation and the social status of families with children during the First Republic; secondly, it deals with the state social policies regarding poor families and their children. It presents both the facts on the standard of living found in the research surveys and the origins of the educational initiatives of the Czech teachers of that time. It also takes into account the intellectual sources that could influence them and direct them more to the social aspects of the educational process. In the second part of the thesis the author presents the individual personalities of the teachers and their initiatives in social work such as: Božena Hrejsová, František Bakule, Eduard Štorch, and the teachers of Kladenská volná škola práce (Kladno Liberal School of Work), and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální výchovacs_CZ
dc.subjectsociální prácecs_CZ
dc.subjectpokusné školycs_CZ
dc.subjectprvní republikacs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectsocial educationen_US
dc.subjectsocial worken_US
dc.subjectexperimental schoolsen_US
dc.subjectthe First Republicen_US
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.titleSnahy učitelů o sociální výchovu a sociální práci v období první republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-23
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110340
dc.title.translatedTeacher's Efforts at Social Education and Social Work during Czechoslovakia's First Republicen_US
dc.contributor.refereeKasper, Tomáš
dc.identifier.aleph001395909
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá školstvím v období první republiky v Československu. Konkrétně se zaměřuje na učitele pokusných škol, kteří se věnovali sociální výchově a sociální práci s dětmi a rodinami. Činnost těchto učitelů je v práci popsána a zhodnocena. První část práce se zabývá příčinami snah učitelů o sociální výchovu a sociální práci. Pojednává o hospodářské a sociální situaci rodin s dětmi v období první republiky, o státní sociální politice a péči o sociálně slabé rodiny a děti. Dále se zabývá životní úrovní dětí tak, jak byla zachycena dobovými výzkumy a kořeny sociálně výchovných snah našich prvorepublikových učitelů. Zaměřuje se na osobnosti a myšlenkové směry, které mohly ovlivnit učitele a směrovat jejich úsilí k sociálním aspektům výchovy. Druhá část práce pojednává již o konkrétních učitelích a o jejich snahách o sociální výchovu a sociální práci. Předmětem zájmu předkládané práce je činnost Boženy Hrejsové, Františka Bakuleho, Eduarda Štorcha, učitelů Kladenské volné školy práce, učitelů Jaroslava Sedláka a Karla Žitného z Pokusné pracovní školy v Holešovicích, učitelů Domu dětství v Horním Krnsku a sociálního pedagoga Přemysla Pittra.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the system of education during the period of the First Republic in Czechoslovakia. It focuses on teachers at experimental schools who specialized in social training and education with regards to social work orientated to children and the families they come from. Numerous activities of the teachers in question are described and then evaluated. In the first part of the thesis the author analyzes the teachers'approach to social training and social work in general. Firstly, the work includes a description of the economic situation and the social status of families with children during the First Republic; secondly, it deals with the state social policies regarding poor families and their children. It presents both the facts on the standard of living found in the research surveys and the origins of the educational initiatives of the Czech teachers of that time. It also takes into account the intellectual sources that could influence them and direct them more to the social aspects of the educational process. In the second part of the thesis the author presents the individual personalities of the teachers and their initiatives in social work such as: Božena Hrejsová, František Bakule, Eduard Štorch, and the teachers of Kladenská volná škola práce (Kladno Liberal School of Work), and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013959090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV