Show simple item record

The help to immigrants` children in their hard life situation
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorKyselová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-08T11:12:41Z
dc.date.available2017-05-08T11:12:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48905
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku pomoci dětem přistěhovalců při jejich integraci do vzdělávacích systémů a vůbec do života v nové vlasti. Cílem práce je v teoretické a praktické rovině propojit otázku pomoci dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci. Teoretická část zahrnuje teoretický výklad pojmu náročná životní situace ve vztahu k dětem přistěhovalců jakožto cílové skupině a jejich roli v budoucnosti v nové vlasti. Rozebírá problematiku migrace obyvatelstva, vznik národnostních menšin a vliv těchto situací na život dětí přistěhovalců. Práce zdůrazňuje potřebu co nejrychlejší výuky jazyka nové vlasti a seznamuje s programy České republiky a ostatních evropských států v oblasti vzdělávání dětí přistěhovalců. Empirická část se skládá z výpovědí dětí přistěhovalců získaných terénním výzkumem a dotazováním formou dotazníku. Praktickým výstupem práce je použití výsledků při tvorbě projektu zaměřených na pomoc dětem přistěhovalců.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on helping children of immigrants with their integration into educational systems and even to their life in new country. The aim of my research is to link the theoretical and practical aspects of the issue of helping immigrant children in their difficult situation. The theoretical part covers the theoretical interpretation of difficult life situations in relation to the children of immigrants as a target group and their role in the future new home. It analyzes the problems of population migration, the emergence of ethnic minorities and the impact of those issues on the lives of children of immigrants. The thesis emphasizes the need of learning the language of the new home country as quickly as possible and also introduces programs of the Czech Republic and other European countries in the field of education of immigrant children. The empirical part consists of testimonies of immigrants' children gathered through field research and through interviews using a questionnaire. The practical outcome of this diploma thesis is to use the results in the creation of a project aimed at helping immigrant children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnáročná situacecs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectxenofobiecs_CZ
dc.subjecthard situationen_US
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectxenophobiaen_US
dc.titlePomoc dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111627
dc.title.translatedThe help to immigrants` children in their hard life situationen_US
dc.contributor.refereeJanebová, Eva
dc.identifier.aleph001392075
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku pomoci dětem přistěhovalců při jejich integraci do vzdělávacích systémů a vůbec do života v nové vlasti. Cílem práce je v teoretické a praktické rovině propojit otázku pomoci dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci. Teoretická část zahrnuje teoretický výklad pojmu náročná životní situace ve vztahu k dětem přistěhovalců jakožto cílové skupině a jejich roli v budoucnosti v nové vlasti. Rozebírá problematiku migrace obyvatelstva, vznik národnostních menšin a vliv těchto situací na život dětí přistěhovalců. Práce zdůrazňuje potřebu co nejrychlejší výuky jazyka nové vlasti a seznamuje s programy České republiky a ostatních evropských států v oblasti vzdělávání dětí přistěhovalců. Empirická část se skládá z výpovědí dětí přistěhovalců získaných terénním výzkumem a dotazováním formou dotazníku. Praktickým výstupem práce je použití výsledků při tvorbě projektu zaměřených na pomoc dětem přistěhovalců.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on helping children of immigrants with their integration into educational systems and even to their life in new country. The aim of my research is to link the theoretical and practical aspects of the issue of helping immigrant children in their difficult situation. The theoretical part covers the theoretical interpretation of difficult life situations in relation to the children of immigrants as a target group and their role in the future new home. It analyzes the problems of population migration, the emergence of ethnic minorities and the impact of those issues on the lives of children of immigrants. The thesis emphasizes the need of learning the language of the new home country as quickly as possible and also introduces programs of the Czech Republic and other European countries in the field of education of immigrant children. The empirical part consists of testimonies of immigrants' children gathered through field research and through interviews using a questionnaire. The practical outcome of this diploma thesis is to use the results in the creation of a project aimed at helping immigrant children.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013920750106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV