dc.contributor.advisor | Říčan, Pavel | |
dc.creator | Krejčí, Vlastimil | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T11:11:49Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T11:11:49Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48901 | |
dc.description.abstract | Práce se zaobírá pojmem svědomí v psychologii. Nejprve ukazuje, odkud se pojem svědomí v naší kultuře vzal a jak je naše myšlení a nazírání poznamenané schématem subjekt-objekt, což se u tak niterných fenoménů, jakým svědomí je, projevuje obzvlášť. Tuto linii přirozeně rozvíjí pojetím svědomí v těch oblastech psychologie, které jsou vzhledem k tématu citlivé, tedy se zaměřením na psychologii hlubinnou (S. Freud, C. G. Jung) a humanistickou (E. Fromm, E. Erikson), zvláštní kapitolu pak věnuje hledisku vývojové psychologie. V závěrečné části se snaží poukázat svědomí z hlediska života člověka jako celku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The work deals with the concept of conscience in psychology. Firstly it considers whence the concept of conscience in our culture arises and how thought and perception are marked by the subject-object schema, which is particularly evident in such intimate phenomena as the conscience. From this line of thought naturally develops the concept of conscience in those areas of psychology which concern more sensitive topics, focusing on psychology of S. Freud, C. G. Jung, E. Fromm and E. Erikson. A special chapter is devoted to developmental psychology. The final section seeks to highlight the characteristics of conscience in terms of the broader context, taking into account further dimensions in our concept of conscience. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Svědomí | cs_CZ |
dc.subject | psychologie | cs_CZ |
dc.subject | Superego | cs_CZ |
dc.subject | Nadjá | cs_CZ |
dc.subject | zvnitřnění | cs_CZ |
dc.subject | identifikace | cs_CZ |
dc.subject | Conscience | en_US |
dc.subject | psychology | en_US |
dc.subject | Superego | en_US |
dc.subject | internalization | en_US |
dc.subject | identification | en_US |
dc.title | Psychologie svědomí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 51789 | |
dc.title.translated | Psychology of Conscience | en_US |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001390183 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zaobírá pojmem svědomí v psychologii. Nejprve ukazuje, odkud se pojem svědomí v naší kultuře vzal a jak je naše myšlení a nazírání poznamenané schématem subjekt-objekt, což se u tak niterných fenoménů, jakým svědomí je, projevuje obzvlášť. Tuto linii přirozeně rozvíjí pojetím svědomí v těch oblastech psychologie, které jsou vzhledem k tématu citlivé, tedy se zaměřením na psychologii hlubinnou (S. Freud, C. G. Jung) a humanistickou (E. Fromm, E. Erikson), zvláštní kapitolu pak věnuje hledisku vývojové psychologie. V závěrečné části se snaží poukázat svědomí z hlediska života člověka jako celku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work deals with the concept of conscience in psychology. Firstly it considers whence the concept of conscience in our culture arises and how thought and perception are marked by the subject-object schema, which is particularly evident in such intimate phenomena as the conscience. From this line of thought naturally develops the concept of conscience in those areas of psychology which concern more sensitive topics, focusing on psychology of S. Freud, C. G. Jung, E. Fromm and E. Erikson. A special chapter is devoted to developmental psychology. The final section seeks to highlight the characteristics of conscience in terms of the broader context, taking into account further dimensions in our concept of conscience. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013901830106986 | |