Show simple item record

Using interactive whiteboards in middle school Civic Education lessons
dc.contributor.advisorHavlínová, Ivana
dc.creatorVránková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-08T11:01:17Z
dc.date.available2017-05-08T11:01:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48852
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na využití moderních technologií ve vyučování. V úvodní části se zabývá postavením předmětu výchovy k občanství v dnešním vzdělávacím systému. Poté nastiňuje klady a zápory moderních technologií a jejich postavení v systému materiálních didaktických prostředků. Věnuje se také postojům učitelů, kteří s technologiemi přicházejí denně do styku. Hlavní část práce se věnuje interaktivní tabuli a jejímu nezbytnému příslušenství. Popisuje jejich konkrétní funkce, možnosti uplatnění při vyučování a práci se softwarem interaktivní tabule. Zároveň upozorňuje na možné negativní vlivy využívání moderních technologií. Praktická část vytváří model výukového programu hodin občanské výchovy pro 6. ročník základní školy se zaměřením na téma Vlast. Výsledkem je odučení dvou vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule. Klíčová slova moderní technologie, interaktivní tabule, výchova k občanství, didaktické prostředky, vlast, výukový programcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on using modern technologies in teaching. The introduction deals with position of citizenship education in current education system. Then outlines the positives and negatives of modern technologies and their position in system of teaching material resources. The diploma thesis also turns to attitudes of teachers who are daily in contact with technologies. The main part is devoted to an interactive board and its necessary accessories. It describes their specific functions, possibilities for teaching and working with an software of interactive board. It also highlights the possible negative effects of modern technologies. The practical section is a model of teaching lessons of citizenship education program for 6th class of the elementary school focusing on the theme of Motherland. The result is teaching for two lessons with using an interactive board. Key words: modern technology, interactive boards, citizenship education, teaching resources,homeland, education programen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití interaktivní tabule v hodinách občanské výchovy na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111357
dc.title.translatedUsing interactive whiteboards in middle school Civic Education lessonsen_US
dc.contributor.refereeSemrádová, Ilona
dc.identifier.aleph001385604
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na využití moderních technologií ve vyučování. V úvodní části se zabývá postavením předmětu výchovy k občanství v dnešním vzdělávacím systému. Poté nastiňuje klady a zápory moderních technologií a jejich postavení v systému materiálních didaktických prostředků. Věnuje se také postojům učitelů, kteří s technologiemi přicházejí denně do styku. Hlavní část práce se věnuje interaktivní tabuli a jejímu nezbytnému příslušenství. Popisuje jejich konkrétní funkce, možnosti uplatnění při vyučování a práci se softwarem interaktivní tabule. Zároveň upozorňuje na možné negativní vlivy využívání moderních technologií. Praktická část vytváří model výukového programu hodin občanské výchovy pro 6. ročník základní školy se zaměřením na téma Vlast. Výsledkem je odučení dvou vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule. Klíčová slova moderní technologie, interaktivní tabule, výchova k občanství, didaktické prostředky, vlast, výukový programcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on using modern technologies in teaching. The introduction deals with position of citizenship education in current education system. Then outlines the positives and negatives of modern technologies and their position in system of teaching material resources. The diploma thesis also turns to attitudes of teachers who are daily in contact with technologies. The main part is devoted to an interactive board and its necessary accessories. It describes their specific functions, possibilities for teaching and working with an software of interactive board. It also highlights the possible negative effects of modern technologies. The practical section is a model of teaching lessons of citizenship education program for 6th class of the elementary school focusing on the theme of Motherland. The result is teaching for two lessons with using an interactive board. Key words: modern technology, interactive boards, citizenship education, teaching resources,homeland, education programen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV