Show simple item record

Research of football popularity in the Czech Republic
dc.contributor.advisorČáslavová, Eva
dc.creatorHrabětová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-08T10:22:13Z
dc.date.available2017-05-08T10:22:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48689
dc.description.abstractNázev: Výzkum popularity fotbalu v České republice Cíle: Cílem práce je zjistit vztah veřejnosti k fotbalu, a názory veřejnosti týkající se fotbalových soutěží. Vlastním přínosem budou doporučení Fotbalové asociaci České republiky, klubům a médiím, která by mohla napomoci zvýšení zájmu o fotbal. Metody: Pro dotazování české veřejnosti byla v této práci použita metodika německé marketingové agentury UFA Sports Hamburg, která byla upravena pro české podmínky. K získávání dat od respondentů byla použita metoda elektronického dotazování. Při vyhodnocení výsledků výzkumu byly využity metody analýzy a měření závislosti. Výsledky: Výzkumem byl zjištěn vztah veřejnosti k českému i světovému fotbalu a její názory týkající se fotbalových soutěží. Na základě získaných informací byla stanovena doporučení respektive problémové otázky, na které by se Fotbalová asociace České republiky, kluby a média měla podrobně zaměřit při snaze zvýšit popularitu fotbalu. Klíčová slova: marketingový výzkum, popularita sportu, fotbalcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Research of football popularity in the Czech republic Objectives: The aim is to determine the public attitude to football, and public opinion on the football competitions. I own contribution will be recommendations for the Football Asocciation of the Czech republic, clubs and media, that could help increase interest in football. Methods: For questioning the Czech public a method of the German marketing agency UFA Sports Hamburg was used and adjusted for Czech conditions. A method of electronic questioning was used in order to obtain the data from respondents. By evaluating the research results the methods data analysis and measuring of dependence were used. Results: Upon the research a relationship between the public and the Czech and world football was discovered as well as the public opinions relativ to football competitions. On the base of the obtained information, some recommendation or problematic questions werw specifik, that the Football associations of the Czech republic, clubs and media should have been focused on in an effort to increase the popularity of football. Keywords: marketing research, popularity of sport, footballen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmarketingový výzkumcs_CZ
dc.subjectpopularita sportucs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectmarketing researchen_US
dc.subjectpopularity of sporten_US
dc.subjectfootballen_US
dc.titleVýzkum popularity fotbalu v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-14
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId85423
dc.title.translatedResearch of football popularity in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVeselý, Kamil
dc.identifier.aleph001432395
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Výzkum popularity fotbalu v České republice Cíle: Cílem práce je zjistit vztah veřejnosti k fotbalu, a názory veřejnosti týkající se fotbalových soutěží. Vlastním přínosem budou doporučení Fotbalové asociaci České republiky, klubům a médiím, která by mohla napomoci zvýšení zájmu o fotbal. Metody: Pro dotazování české veřejnosti byla v této práci použita metodika německé marketingové agentury UFA Sports Hamburg, která byla upravena pro české podmínky. K získávání dat od respondentů byla použita metoda elektronického dotazování. Při vyhodnocení výsledků výzkumu byly využity metody analýzy a měření závislosti. Výsledky: Výzkumem byl zjištěn vztah veřejnosti k českému i světovému fotbalu a její názory týkající se fotbalových soutěží. Na základě získaných informací byla stanovena doporučení respektive problémové otázky, na které by se Fotbalová asociace České republiky, kluby a média měla podrobně zaměřit při snaze zvýšit popularitu fotbalu. Klíčová slova: marketingový výzkum, popularita sportu, fotbalcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Research of football popularity in the Czech republic Objectives: The aim is to determine the public attitude to football, and public opinion on the football competitions. I own contribution will be recommendations for the Football Asocciation of the Czech republic, clubs and media, that could help increase interest in football. Methods: For questioning the Czech public a method of the German marketing agency UFA Sports Hamburg was used and adjusted for Czech conditions. A method of electronic questioning was used in order to obtain the data from respondents. By evaluating the research results the methods data analysis and measuring of dependence were used. Results: Upon the research a relationship between the public and the Czech and world football was discovered as well as the public opinions relativ to football competitions. On the base of the obtained information, some recommendation or problematic questions werw specifik, that the Football associations of the Czech republic, clubs and media should have been focused on in an effort to increase the popularity of football. Keywords: marketing research, popularity of sport, footballen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV