Formativní evaluace výuky studenty
Student formative class evaluation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48665Identifiers
Study Information System: 62220
Collections
- Kvalifikační práce [8432]
Author
Advisor
Referee
Fialová, Ludmila
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - psychologie
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexeKeywords (English)
Evaluation of teaching, teacher evaluation, formative evaluation, physical education, feedback, reflectionNázev: Formativní evaluace výuky studenty Cíle: Práce uvádí do konceptu formativní evaluace výuky studenty. Zabývá se jeho využitím v tělesné výchově, analyzuje obsah vybraných výzkumných prací z této oblasti. Metody: Jsou použity metody analýzy, srovnávání, indukce, dedukce a syntézy shromážděných poznatků. Diplomovou práci lze z metodologického hlediska označit za přehledovou práci obsahující prvky komparace. Výsledky: Stále se klade větší důraz na evaluaci sumativní, než na evaluaci formativní. Mezi odborníky nicméně panuje shoda, že formativní evaluace je důležitější. Byly nalezeny, setříděny, porovnány a popsány použitelné metody formativní evaluace. Zvláštní pozornost byla věnována aplikacím v tělesné výchově. Závěry: Formativní evaluace výuky studenty představuje přínosnou inovaci edukačního procesu. Výzkum možností tohoto typu účasti studentů je teprve na počátku. Klíčová slova Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe
Title: Student formative class evaluation Objectives: The master's thesis puts into concept a formative evaluation of students' teaching. It deals with its use in physical education, analyzes the contents of selected research papers from this area. Methods: The methods of analysis, comparison, induction, deduction and synthesis of collected knowledge are used. From a methodological point of view the master's thesis can be described as the survey work containing the elements of comparison. Results: There is still a strong emphasis on summative evaluation rather than on formative evaluation. However, among experts, there is a consensus that formative evaluation is more important. Usable methods of formative evaluation have been found, sorted, compared and described with particular attention paid to the applications in physical education. Conclusions: Formative evaluation of students' teaching is a valuable innovation of the educational process. The research of possibilities of this type of students' participation is only at the beginning. Keywords Evaluation of teaching, teacher evaluation, formative evaluation, physical education, feedback, reflection