Show simple item record

Didactic approaches in teaching the preservation of nature in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHanel, Lubomír
dc.creatorSulková, Květa
dc.date.accessioned2017-05-08T10:10:50Z
dc.date.available2017-05-08T10:10:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48647
dc.description.abstractDiplomová práce na téma "Didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice" se zabývá v teoretické části výběrem hlavních právních norem, týkajících se ochrany přírody a krajiny s důrazem na zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Dále jsou zde uvedeny kurikulární dokumenty, jejich struktura a implementace ochrany přírody do těchto dokumentů. Zvláštní pozornost je věnována problematice školních učebnic. Diskutovány jsou vlastnosti učebnic, jejich vznik a současný výzkum. Je uvedena analýza učebnic přírodopisu a biologie s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Vybrané učebnice byly zkoumány formou obsahové analýzy s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Pomocí 8 zvolených parametrů byly hodnoceny učebnice, ve kterých se dané téma vyskytuje.V závěru práce je zpracováno dotazníkové šetření provedené na žácích pražských gymnázií. Prezentované výsledky vypovídají o představách studentů o ochraně přírody České republiky, jejich znalosti tohoto tématu a dále o rozdílech mezi prvními ročníky čtyřletých gymnázií (nebo odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií) a maturitních ročníků. Z výsledků dotazníkového šetření jsou dále odvozeny didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice na gymnáziích.cs_CZ
dc.description.abstractThesis "Didactic approaches in teaching the preservation of nature in the Czech Republic" consist of five major chapters. The fourth chapter introduces important legal standards relating to conservation and landscape protection with emphasis on Law 114/92 Coll.,on Nature and Landscape. The fifth chapter deals with curricula documents, their structure and implementation of nature protection in these documents. The sixth chapter provides insight into the issue of school textbooks. The subject of iscussion are textbooks properties, their genesis and current research. In the seventh chapter the analysis of natural history and biology textbooks is introduced with regard to processing the topic of conservation in the Czech Republic. These textbooks were examined through content analysis with regards to the topic of conservation in the Czech Republic. Eight selected parameters were used for evaluating those textbooks that contain the above topic. In the last chapter a survey carried out on students of Prague high schools is processed. The presented results indicate the students' acquuaintance with conservation in the Czech Republic, their knowledge of the topic, and also the differences between the first- and fourth-graders. From the results of the survey some didactic approaches are derived for teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectochrana přírodycs_CZ
dc.subjectdidaktické přístupycs_CZ
dc.subjectnature conservationen_US
dc.subjectdidactic approachesen_US
dc.titleDidaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106404
dc.title.translatedDidactic approaches in teaching the preservation of nature in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeAndreska, Jan
dc.identifier.aleph001387624
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma "Didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice" se zabývá v teoretické části výběrem hlavních právních norem, týkajících se ochrany přírody a krajiny s důrazem na zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Dále jsou zde uvedeny kurikulární dokumenty, jejich struktura a implementace ochrany přírody do těchto dokumentů. Zvláštní pozornost je věnována problematice školních učebnic. Diskutovány jsou vlastnosti učebnic, jejich vznik a současný výzkum. Je uvedena analýza učebnic přírodopisu a biologie s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Vybrané učebnice byly zkoumány formou obsahové analýzy s ohledem na zpracování tématu ochrany přírody České republiky. Pomocí 8 zvolených parametrů byly hodnoceny učebnice, ve kterých se dané téma vyskytuje.V závěru práce je zpracováno dotazníkové šetření provedené na žácích pražských gymnázií. Prezentované výsledky vypovídají o představách studentů o ochraně přírody České republiky, jejich znalosti tohoto tématu a dále o rozdílech mezi prvními ročníky čtyřletých gymnázií (nebo odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií) a maturitních ročníků. Z výsledků dotazníkového šetření jsou dále odvozeny didaktické přístupy k výuce ochrany přírody v České republice na gymnáziích.cs_CZ
uk.abstract.enThesis "Didactic approaches in teaching the preservation of nature in the Czech Republic" consist of five major chapters. The fourth chapter introduces important legal standards relating to conservation and landscape protection with emphasis on Law 114/92 Coll.,on Nature and Landscape. The fifth chapter deals with curricula documents, their structure and implementation of nature protection in these documents. The sixth chapter provides insight into the issue of school textbooks. The subject of iscussion are textbooks properties, their genesis and current research. In the seventh chapter the analysis of natural history and biology textbooks is introduced with regard to processing the topic of conservation in the Czech Republic. These textbooks were examined through content analysis with regards to the topic of conservation in the Czech Republic. Eight selected parameters were used for evaluating those textbooks that contain the above topic. In the last chapter a survey carried out on students of Prague high schools is processed. The presented results indicate the students' acquuaintance with conservation in the Czech Republic, their knowledge of the topic, and also the differences between the first- and fourth-graders. From the results of the survey some didactic approaches are derived for teaching...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV