Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Value's system of primary school pupils
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48645Identifiers
Study Information System: 111111
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientaceKeywords (English)
values, value system, moral behavior, ethical education, values formation, drama in the process of influencing the value orientationNázev Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Title The value's system of primary school pupils Anotation This thesis deals with the value systems of students first elementary school. Briefly describes the concept of value in terms of various scientific disciplines, and describes the process of its formation, discusses the concept of value system. It deals with the influence of environment in shaping the value system of students and subject matter maps the current state on this issue. Practical part of points through a questionnaire survey on the current state of value orientations of children in connection with the experiment carried out using the lessons drama education. Keywords values, value system, moral behavior, ethical education, values formation, drama in the process of influencing the value orientation