Fotbal jako mimoškolní aktivita na 1. stupni ZŠ
Football as an extracurricural activity in the first grade of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48603Identifikátory
SIS: 104666
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíš, Otakar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
5. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fotbalový trénink, trenér, dítě, rodičeKlíčová slova (anglicky)
football training, coach, child, parentsNázev: Fotbal jako mimoškolní aktivita na 1. stupni ZŠ Cílem mé diplomové práce je zmapování využívání fotbalu na 1. stupni ZŠ a problematika fotbalu jako mimoškolní aktivity z pohledu dětí, jejich rodičů a trenérů. Pomocí řízeného rozhovoru s dětmi na ZŠ jsem zjišťovala četnost tohoto sportu u dětí mladšího školního věku. Dalším řízeným rozhovorem jsem pak na trénincích jednotlivých soutěžních kategorií zkoumala oblibu fotbalu u hráčů a jeho vliv na děti mladšího školního věku. Formou dotazníků jsem kontaktovala rodiče těchto dětí, abych zjistila finanční a časovou náročnost této mimoškolní aktivity. Nakonec jsem kontaktovala trenéry, kteří se věnují trénování přípravek a mladších žáků, kterých jsem se formou dotazníků ptala na způsob a kvalitu tréninku. Klíčová slova: fotbalový trénink, věkové zákonitosti, trenér, dítě, rodiče
Title: Football as an extracurricural activity in the first grade of elementary school The goal of this thesis is to explore the role of football in the first grade of elementary school as an extracurricular activity from the child, parent, and coach perspectives. I assessed the frequency of this sport through carefully directed interviews with elementary school children. I conducted yet more interviews at football practices at different competitive levels to determine the popularity amongst players and its influence on them. I further examined the financial and time demands of this extracurricular activity through sending out surveys to parents. Last, I surveyd coaches to find out about the quality and type of football practices. Key words: football training, age patterns, coach, child, parents