Show simple item record

Look, smell and listen! Analysis of the relationship between material culture and sensual experience of children in the forest kindergarten.
dc.contributor.advisorEzzeddine, Petra
dc.creatorPaterová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-08T09:56:26Z
dc.date.available2017-05-08T09:56:26Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48594
dc.description.abstractDiplomová práce je založena na pětiměsíčním výzkumu vztahu dětí k materiální kultuře lesní mateřské školky. Soustředí se především na analýzu významu materiálních objektů v procesu dětské internalizace informací z okolního světa prostřednictvím smyslové zkušenosti. Ukazuje, jakou mají pro děti konkrétní materiální předměty přítomné v každodenním programu lesní mateřské školky evokativní roli. Materiální objekty aktivují dětské smysly a jejich prostřednictvím přinášejí dětem informace z okolního prostředí. Dalo by se říci, že skrze materiální předměty se děti učí poznávat. Stejně tak se práce zaměřuje na analýzu objektů, které samy děti v lesní mateřské školce pokládají za podstatné a ke kterým mají blízký vztah. K tomuto cíli byly použity v antropologii osvědčené výzkumné metody - zúčastněné pozorování v prostorách lesní mateřské školky a neformální rozhovory s pedagogy. Navíc byla využita metoda obsahové analýzy fotografií vytvořených dětmi a fotodokumentace. Obsahová analýza snímků napomohla určit materiální objekty, které hrají pro děti v lesní mateřské školce důležitou roli. Fotodokumentace umožnila výstižně dokreslit specifické prostředí a činnosti, jenž se ve školce odehrávají. Klíčová slova: lesní mateřská školka, materiální kultura, smyslová zkušenost, učení 1cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis is based on a five-month research of a relationship between the children and material culture of a forest kindergarten. The main focus of the work is casted on the analysis of the significance of material objects during the children s information internalization by means of the sensual experience. The evocative role of concrete material items that are presented in everyday life of children in the forest kindergarten is shown in this thesis. The children senses are activated by material items and these items serve as an impulse for the children learning process. The work also contains an analysis of the important objects from the children s point of view. The conventional anthropological methods were used within the research in this master thesis - the participant observation in the forest kindergarten and the non-formal interviews with the kindergarten staff. Moreover, the picture analysis method was used to indentify the material items having an important role for the children in the forest kindergarten. The collected photodocumen- tation is employed to illustrate the specific environment and activities in the forest kindergarten. Keywords: forest kindergarten, material culture, sensual experience, learning processen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectlesní mateřská školkacs_CZ
dc.subjectmateriální kulturacs_CZ
dc.subjectsmyslová zkušenostcs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectforest kindergartenen_US
dc.subjectmaterial cultureen_US
dc.subjectsensual experienceen_US
dc.subjectlearning processen_US
dc.titleDívej se, čichni si a poslouchej! Analýza vztahu materiální kultury a smyslové zkušenosti u dětí v lesní MŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-07
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId81452
dc.title.translatedLook, smell and listen! Analysis of the relationship between material culture and sensual experience of children in the forest kindergarten.en_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph001384604
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je založena na pětiměsíčním výzkumu vztahu dětí k materiální kultuře lesní mateřské školky. Soustředí se především na analýzu významu materiálních objektů v procesu dětské internalizace informací z okolního světa prostřednictvím smyslové zkušenosti. Ukazuje, jakou mají pro děti konkrétní materiální předměty přítomné v každodenním programu lesní mateřské školky evokativní roli. Materiální objekty aktivují dětské smysly a jejich prostřednictvím přinášejí dětem informace z okolního prostředí. Dalo by se říci, že skrze materiální předměty se děti učí poznávat. Stejně tak se práce zaměřuje na analýzu objektů, které samy děti v lesní mateřské školce pokládají za podstatné a ke kterým mají blízký vztah. K tomuto cíli byly použity v antropologii osvědčené výzkumné metody - zúčastněné pozorování v prostorách lesní mateřské školky a neformální rozhovory s pedagogy. Navíc byla využita metoda obsahové analýzy fotografií vytvořených dětmi a fotodokumentace. Obsahová analýza snímků napomohla určit materiální objekty, které hrají pro děti v lesní mateřské školce důležitou roli. Fotodokumentace umožnila výstižně dokreslit specifické prostředí a činnosti, jenž se ve školce odehrávají. Klíčová slova: lesní mateřská školka, materiální kultura, smyslová zkušenost, učení 1cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis is based on a five-month research of a relationship between the children and material culture of a forest kindergarten. The main focus of the work is casted on the analysis of the significance of material objects during the children s information internalization by means of the sensual experience. The evocative role of concrete material items that are presented in everyday life of children in the forest kindergarten is shown in this thesis. The children senses are activated by material items and these items serve as an impulse for the children learning process. The work also contains an analysis of the important objects from the children s point of view. The conventional anthropological methods were used within the research in this master thesis - the participant observation in the forest kindergarten and the non-formal interviews with the kindergarten staff. Moreover, the picture analysis method was used to indentify the material items having an important role for the children in the forest kindergarten. The collected photodocumen- tation is employed to illustrate the specific environment and activities in the forest kindergarten. Keywords: forest kindergarten, material culture, sensual experience, learning processen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV