Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Art education and application Photography to education in Kindergarten
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48533Identifiers
Study Information System: 111217
Collections
- Kvalifikační práce [15803]
Author
Advisor
Consultant
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Arbanová, Linda
Referee
Špičková, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
mateřská škola, výtvarná výchova, digitální fotografie, výtvarné projektyKeywords (English)
kindergarten, art education, digital photography, art projectsPřinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.
To discover the possibilities of children s experience with the language of Art from the very pre-school age and the purposeful application of the new educational methods also through the alternative (electro-digital) medium. To present the possibilities of Art activities in kindergarten through different Art media, especially digital photography, and above all to show a scale of those approachable instruments which could be accesible within the natural life in a pre-school collective, including electronic media. To create and implement a new Art project, based on the particular Art activities focused on work with digital photograhy. To implement personal intentions and opinion into the specific programs. To compare the final outputs of the Art activities of teachers and children. To evaluate the acquired findings as well as experience of implementation of Art activities.