Sport ve volném čase studentů středních škol
Sport in leasure time of highschool students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48527Identifikátory
SIS: 97215
Kolekce
- Kvalifikační práce [17867]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Student, adolescence, střední škola, volný čas, pohybové aktivity, sport, životní stylKlíčová slova (anglicky)
Student, adolescence, highschool, leasure time, physical activity, sport, lifestyleDiplomová práce: Sport ve volném čase studentů středních škol Valentová 2011 ABSTRAKT Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je zmapovat využívání volného času studentů středních škol v Praze se zaměřením na sport a tím tedy seznámit čtenáře s volbou, frekvencí a preferencí sportovních aktivit středoškolských studentů v rámci jejich volného času. První část pojednává o specifických charakteristikách studentů středních škol v oblasti vývojové psychologie. Následující kapitola se pak věnuje terminologickému pojetí volného času, pohybových aktivit, sportu a jeho diferenciaci a také životnímu stylu. Druhá, praktická část, mapuje dotazníkovým šetřením současný stav volnočasových pohybových aktivit studentů středních škol, jako je střední odborné učiliště, střední odborná škola a gymnázium ve vybraných školách v Praze. V závěru práce je uvedeno doporučení pro teorii a praxi vyplývající z faktů empirického šetření.
Sport in leasure time of highschool students Valentová 2011 ABSTRACT The main subject of interest in the presented thesis is to introduce readers with sport of highschool students in Prague in their leasure time. Requarding their choice, frequence and preferences of sport in their free time. The first section represents specifics of adolescent students from the prospective of behavioural psychology. The next part is focused on theory of leasure time, physical activity, sport and its clasification and lifestyle. The following empirical section is aimed at types of leasure activities in different kinds of highschools located in Prague In the conclusion there are various possibilities and recommendation demonstrated to prove the impact not only on theory but also practice.