Zobrazit minimální záznam

Marketing research of reasons of companies to sports sponzorship in times of economic crisis
dc.contributor.advisorČáslavová, Eva
dc.creatorDvořák, Josef
dc.date.accessioned2017-05-08T09:15:49Z
dc.date.available2017-05-08T09:15:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48439
dc.description.abstractMarketingový výzkum důvodů firem ke sponzorování sportu v době ekonomické krize Cíle: Cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit, jak se mění důvody firem ke sponzorování sportu v době ekonomické krize. Při posuzování důvodů firem sledujeme, zda má vliv velikost a regionální zaměření společnosti ke sponzorování sportu. Práce ukazuje rozdíly ve sponzorování sportu před krizí a během krize. Metody: Zisk potřebných informací byl proveden pomocí písemného dotazování. Distribuce dotazníků se uskutečnila rozesláním emailů zúčastněným firmám. Výsledky: Finanční krize nezasáhla sportovní prostředí v tak velkém měřítku, jak se očekávalo. Z výsledků vyplývá, že podniky sponzorovaly více sportovních odvětví. Nemusí to však znamenat, že ve sportu bylo více finančních prostředků. Menším podnikům se procentuálně zvýšil objem peněz na sponzorování, ale u větších firem tomu tak není. Stejně tak můžeme hovořit i v absolutních částkách. Je tedy velmi pravděpodobné, že do sportu šlo při finanční krizi méně finančních prostředků, jelikož právě zhoršení postihlo větší firmy. Všeobecně se dá tedy říci, že menší podniky zasáhala krize v menším rozsahu než podniky větší. Klíčová slova: marketingová komunikace, komunikační mix, sponzoring, sportovní reklama, sponzorský balíček, darcs_CZ
dc.description.abstractMarketing research of reasons of companies to sports sponzorship in times of economic crisis Objectives: The aim of this work is using marketing research to determine how reasons of companies to sports sponsorship are changed in times of economic crisis. In assessing the reason of companies we observe whether size and regional focus of the company have an impact on sports sponsorship. Work shows differences in sponsorship of sport before the crisis and during crisis. Methods: Gain of necessary information has been made by questionnaire. Questionnaires were sent by emails to participated companies. Results: Financial crisis didn't touched sport branch so much how it was expected. Results show that companies sponsored more sport branches than in past. This doesn't mean there were more financial resources in sport. For smaller companies amount of money increased in percent for sponsoring, but for bigger companies is situation opposite. We can say just the same in absolute amount also. It's thus possible that sport gained less financial resources during financial crisis, because degradation affected bigger companies. We can say smaller companies were hit by crises in smaller extent than bigger companies. Key words: marketing communication, communication mix, sponsorship, sports advertising,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikační mixcs_CZ
dc.subjectsponzoringcs_CZ
dc.subjectsportovní reklamacs_CZ
dc.subjectsponzorský balíčekcs_CZ
dc.subjectdarcs_CZ
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectcommunication mixen_US
dc.subjectsponsorshipen_US
dc.subjectsports advertisingen_US
dc.subjectsponsorship packageen_US
dc.subjectdonationen_US
dc.titleMarketingový výzkum důvodů firem ke sponzorování sportu v době ekonomické krizecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-14
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId88835
dc.title.translatedMarketing research of reasons of companies to sports sponzorship in times of economic crisisen_US
dc.contributor.refereeVoráček, Josef
dc.identifier.aleph001386638
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMarketingový výzkum důvodů firem ke sponzorování sportu v době ekonomické krize Cíle: Cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit, jak se mění důvody firem ke sponzorování sportu v době ekonomické krize. Při posuzování důvodů firem sledujeme, zda má vliv velikost a regionální zaměření společnosti ke sponzorování sportu. Práce ukazuje rozdíly ve sponzorování sportu před krizí a během krize. Metody: Zisk potřebných informací byl proveden pomocí písemného dotazování. Distribuce dotazníků se uskutečnila rozesláním emailů zúčastněným firmám. Výsledky: Finanční krize nezasáhla sportovní prostředí v tak velkém měřítku, jak se očekávalo. Z výsledků vyplývá, že podniky sponzorovaly více sportovních odvětví. Nemusí to však znamenat, že ve sportu bylo více finančních prostředků. Menším podnikům se procentuálně zvýšil objem peněz na sponzorování, ale u větších firem tomu tak není. Stejně tak můžeme hovořit i v absolutních částkách. Je tedy velmi pravděpodobné, že do sportu šlo při finanční krizi méně finančních prostředků, jelikož právě zhoršení postihlo větší firmy. Všeobecně se dá tedy říci, že menší podniky zasáhala krize v menším rozsahu než podniky větší. Klíčová slova: marketingová komunikace, komunikační mix, sponzoring, sportovní reklama, sponzorský balíček, darcs_CZ
uk.abstract.enMarketing research of reasons of companies to sports sponzorship in times of economic crisis Objectives: The aim of this work is using marketing research to determine how reasons of companies to sports sponsorship are changed in times of economic crisis. In assessing the reason of companies we observe whether size and regional focus of the company have an impact on sports sponsorship. Work shows differences in sponsorship of sport before the crisis and during crisis. Methods: Gain of necessary information has been made by questionnaire. Questionnaires were sent by emails to participated companies. Results: Financial crisis didn't touched sport branch so much how it was expected. Results show that companies sponsored more sport branches than in past. This doesn't mean there were more financial resources in sport. For smaller companies amount of money increased in percent for sponsoring, but for bigger companies is situation opposite. We can say just the same in absolute amount also. It's thus possible that sport gained less financial resources during financial crisis, because degradation affected bigger companies. We can say smaller companies were hit by crises in smaller extent than bigger companies. Key words: marketing communication, communication mix, sponsorship, sports advertising,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
dc.identifier.lisID990013866380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV