Zobrazit minimální záznam

Czech language at primary schools for children with hearing impairment
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorHublová, Radka
dc.date.accessioned2017-05-08T08:58:49Z
dc.date.available2017-05-08T08:58:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48371
dc.description.abstractNÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Czech language at primary schools for children with hearing impairment SUMMARY: The topic of graduation thesis is education of students with hearing impairment, focusing on education in the Czech language. The thesis focuses on the recent history of education of students with hearing impairment, but also on the current situation in special education surdopedics and the current legal standards that define it. Sufficient space is devoted to the central theme of the thesis- the Czech language and its teaching. This thesis presents and comments the data that was obtained through quantitative research, which was implemented in four Czech primary schools for children with hearing impairment. In the investigation, we used methods of questioning (questionnaire for students and questionnaire for Czech language and literature teacher) and methods of observation (structured observation during the hours of Czech language and literature) on the 2nd stage of these schools. The aim of this thesis was the most complex mapping of Czech language and literature- in terms of modes of communication, staffing of teaching, used textbooks and teaching aids, and in terms of views of our respondents in the Czech language and literature as well as their opinion of the Czech language as such. KEYWORDS: Czech language, education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectČeský jazykcs_CZ
dc.subjectvzdělávání žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectzákladní školy pro sluchově postiženécs_CZ
dc.subjectCzech languageen_US
dc.subjecteducation of students with hearing impairmenten_US
dc.subjectprimary schools for children with hearing impairmenten_US
dc.titleČeský jazyk na základních školách pro sluchově postiženécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106053
dc.title.translatedCzech language at primary schools for children with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeDurdilová, Lucie
dc.identifier.aleph001386941
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Czech language at primary schools for children with hearing impairment SUMMARY: The topic of graduation thesis is education of students with hearing impairment, focusing on education in the Czech language. The thesis focuses on the recent history of education of students with hearing impairment, but also on the current situation in special education surdopedics and the current legal standards that define it. Sufficient space is devoted to the central theme of the thesis- the Czech language and its teaching. This thesis presents and comments the data that was obtained through quantitative research, which was implemented in four Czech primary schools for children with hearing impairment. In the investigation, we used methods of questioning (questionnaire for students and questionnaire for Czech language and literature teacher) and methods of observation (structured observation during the hours of Czech language and literature) on the 2nd stage of these schools. The aim of this thesis was the most complex mapping of Czech language and literature- in terms of modes of communication, staffing of teaching, used textbooks and teaching aids, and in terms of views of our respondents in the Czech language and literature as well as their opinion of the Czech language as such. KEYWORDS: Czech language, education...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013869410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV