Show simple item record

Pupils' conceptions of science and scientists and possibilities of influencing them
dc.contributor.advisorDvořák, Dominik
dc.creatorŠmídová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-08T08:56:34Z
dc.date.available2017-05-08T08:56:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48362
dc.description.abstractCílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis was to describe pupils' conceptions of science and scientists and also to suggest some possibilities to influence them. In the theoretical part of the thesis common knowledge of pupils' conceptions of science and scientists is described. It also summarises researches following up these issues, and conceptions of science education at primary school in the Czech Republic and other chosen states. In the empirical part a research focused on getting information about pupils' knowledge of science and scientists and their approach is presented. The results show, that pupils' conceptions of science and scientists are heterogeneous and the role of out-of-school activities of chosen pupils was more significant than influence of school. In the final part of the thesis there are appropriate ways how to influence pupils' conceptions of the area of science at school are outlineden_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák primární školycs_CZ
dc.subjectdětská pojetícs_CZ
dc.subjectpřírodní vědycs_CZ
dc.subjectvědeccs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.subjectovlivnění pojetí žákůcs_CZ
dc.subjectprimary school pupilen_US
dc.subjectchlidrens' conceptionsen_US
dc.subjectscienceen_US
dc.subjectscientisten_US
dc.subjecteducational researchen_US
dc.subjectchildrens' conceptions changeen_US
dc.titleŽákovská pojetí vědy a vědců a možnosti jejich ovlivněnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-08
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78754
dc.title.translatedPupils' conceptions of science and scientists and possibilities of influencing themen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph001395899
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis was to describe pupils' conceptions of science and scientists and also to suggest some possibilities to influence them. In the theoretical part of the thesis common knowledge of pupils' conceptions of science and scientists is described. It also summarises researches following up these issues, and conceptions of science education at primary school in the Czech Republic and other chosen states. In the empirical part a research focused on getting information about pupils' knowledge of science and scientists and their approach is presented. The results show, that pupils' conceptions of science and scientists are heterogeneous and the role of out-of-school activities of chosen pupils was more significant than influence of school. In the final part of the thesis there are appropriate ways how to influence pupils' conceptions of the area of science at school are outlineden_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV