Využití názornosti ve výuce ruštiny
Use of illustration in Russian language teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48335Identifikátory
SIS: 77352
Katalog UK: 990013865000106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rozboudová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebniceKlíčová slova (anglicky)
Illustration, principle of clarity, visual teaching, teaching method, motivation, interactive teaching, interactive board, interactive textbookNÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
TITLE: Use of illustration in Russian language teaching. ABSTRACT: The aim of the thesis is the illustration, using the principle of clarity in the teaching of foreign languages and an analysis of interactive textbook for Russian Raduga po-novomu 1 in comparison with its printed form. The basis of the work creates the monitoring of progress of the concept of clarity, the using of visual aids and different teaching methods from J. A. Comenius to the present, when we have a modern education technique at the disposal, which allows the application of the principle of illustration in all its forms. The survey questionnaire form is designed to measure the level of popularity of modern teaching techniques for visual teaching. KEYWORDS: Illustration, principle of clarity, visual teaching, teaching method, motivation, interactive teaching, interactive board, interactive textbook.