Zobrazit minimální záznam

Technical Images in Context of New Media Art
dc.contributor.advisorŠafaříková, Radana
dc.creatorSkotáková, Linda
dc.date.accessioned2020-08-17T10:12:59Z
dc.date.available2020-08-17T10:12:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48305
dc.description.abstractDiplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazucs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Technical images in context of new media art" is focused on the topic of technical images in the gallery environment and their position in the broader context of new media art. The text is divided in five chapters, which describe technological constitution of both moving and statical images, their impact on traditional conception of genres in art, authorship and our concept of an artwork as original. The thesis will analyze the relationship between the perceiving person and technical images and related topics of interpretation and interactivity in new media art. In the first part the definition of a technical image and its kinds will be described as well as the question of frame in connection with specific relationships between image and digital technologies. Second part of the thesis concentrates on means of expression of technical images, their genre classification and ways of perceiving image itself. Theoretical points of the thesis will be accompanied by practical examples of artworks presented at the DOX Centre for Contemporary Art in Prague in past two years. Key words: technical image, frame, digitalization, genre, original, image perceptionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjecttechnical imageen_US
dc.subjectframeen_US
dc.subjectdigitalisationen_US
dc.subjectgenreen_US
dc.subjectoriginalen_US
dc.subjectimage perceptionen_US
dc.subjecttechnický obrazcs_CZ
dc.subjectrámcs_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectžánrcs_CZ
dc.subjectoriginálcs_CZ
dc.subjectpercepce obrazucs_CZ
dc.titleTechnické obrazy v kontextu umění nových médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-10-14
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId87782
dc.title.translatedTechnical Images in Context of New Media Arten_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001394212
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazucs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Technical images in context of new media art" is focused on the topic of technical images in the gallery environment and their position in the broader context of new media art. The text is divided in five chapters, which describe technological constitution of both moving and statical images, their impact on traditional conception of genres in art, authorship and our concept of an artwork as original. The thesis will analyze the relationship between the perceiving person and technical images and related topics of interpretation and interactivity in new media art. In the first part the definition of a technical image and its kinds will be described as well as the question of frame in connection with specific relationships between image and digital technologies. Second part of the thesis concentrates on means of expression of technical images, their genre classification and ways of perceiving image itself. Theoretical points of the thesis will be accompanied by practical examples of artworks presented at the DOX Centre for Contemporary Art in Prague in past two years. Key words: technical image, frame, digitalization, genre, original, image perceptionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013942120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV