Zobrazit minimální záznam

The response of the visual system when driving a car in real conditions and in a simulator during a parallel motor task.
dc.contributor.advisorJelen, Karel
dc.creatorČiháková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-08T08:16:13Z
dc.date.available2017-05-08T08:16:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48199
dc.description.abstractNázev práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...cs_CZ
dc.description.abstractWork title: The response of the visual system when driving a car in real conditions and in a simulator during a parallel motor task. Aims: To implement a laboratory measurement in a driving simulator and in real conditions during a parallel motor task. To track the response of the visual system during the task and to determine potential differences in the response of the visual system and in the speed in the simulator and in the real car environment. Methods: The laboratory measurement was realized in a driving simulator OCTAVIA II. The measurement in real conditions was realized in Škoda Octavia as well. The eye-tracking method was used to track the drivers` eyes. Results: In the simulator the more experienced driver managed to do the parallel motor task within a shorter period of time than the less experienced driver, lower frequency of looks at the radio during the tasks with the more experienced driver was not proved. There was not an evidence of more balanced speed during the drive with the more experienced driver in the simulator. On the average the driver spent shorter time doing the tasks in the real environment than in the simulator and the total number of looks at the radio was lower. The speed of the drive in the real environment was lower than the speed in the simulator. Key words:...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecteye-trackercs_CZ
dc.subjectzrakový analyzátorcs_CZ
dc.subjectřízení vozidlacs_CZ
dc.subjectsimulátorcs_CZ
dc.subjectparalelní motorická úlohacs_CZ
dc.subjecteye-trackeren_US
dc.subjectvisual systemen_US
dc.subjectdriving a caren_US
dc.subjectdriving simulatoren_US
dc.subjectparallel motor tasken_US
dc.titleOdpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-14
dc.description.departmentAnatomie a biomechanikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId50802
dc.title.translatedThe response of the visual system when driving a car in real conditions and in a simulator during a parallel motor task.en_US
dc.contributor.refereeLopot, František
dc.identifier.aleph001386636
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Anatomie a biomechanikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...cs_CZ
uk.abstract.enWork title: The response of the visual system when driving a car in real conditions and in a simulator during a parallel motor task. Aims: To implement a laboratory measurement in a driving simulator and in real conditions during a parallel motor task. To track the response of the visual system during the task and to determine potential differences in the response of the visual system and in the speed in the simulator and in the real car environment. Methods: The laboratory measurement was realized in a driving simulator OCTAVIA II. The measurement in real conditions was realized in Škoda Octavia as well. The eye-tracking method was used to track the drivers` eyes. Results: In the simulator the more experienced driver managed to do the parallel motor task within a shorter period of time than the less experienced driver, lower frequency of looks at the radio during the tasks with the more experienced driver was not proved. There was not an evidence of more balanced speed during the drive with the more experienced driver in the simulator. On the average the driver spent shorter time doing the tasks in the real environment than in the simulator and the total number of looks at the radio was lower. The speed of the drive in the real environment was lower than the speed in the simulator. Key words:...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Anatomie a biomechanikacs_CZ
dc.identifier.lisID990013866360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV