Zobrazit minimální záznam

Comparison of interaction between the teacher and student during the individual teaching of downhill skiing
dc.contributor.advisorMatošková, Petra
dc.creatorLehovec, Pavel
dc.date.accessioned2017-05-08T08:14:49Z
dc.date.available2017-05-08T08:14:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48193
dc.description.abstractNázev: Porovnání interakce učitele a žáka při individuální výuce sjezdového lyžování. Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnat interakci lyžařských instruktorů a předškolních dětí při individuální výuce sjezdového lyžování v lyžařské škole. Metody: V práci byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému M ADI (Modifikovaná analýza didaktické interakce). Tento systém umožňuje získat data, která popisují formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že se nejvíce odlišovala instruktorka č. 5. Tyto rozdíly byly patrné především ve formě chování, formě projevu, druhu projevu a míře vyjádření věcného obsahu. Instruktorka plně nerespektovala didaktické zásady, styly, metody a postupy a dopouštěla se více didaktických chyb. Bylo zjištěno, že praxe v oboru je určitý předpoklad pro kvalitní výuku, nicméně to není přímo rozhodující faktor. Klíčová slova: M ADI, ADI, lyžařská škola, individuální výuka lyžování, předškolní věkcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Comparison of interaction between the teacher and student during the individual teaching of downhill skiing. Objectives: The main aim of this thesis is to compare the interaction between the ski instructors and preschool children during the individual lessons of downhill skiing in the ski school. Methods: As the method of the comparison was used the method of observation with utilization of categorial system M ADI (Modificated analysis of didactic interaction). This system makes it possible to obtain data, which describes the forms of behaviour of a teacher, didactic content of teaching, didactic situation and attitudinal activity. Results: The result of the comparison is a fact that the instructor number 5 differed from others the most. These differences were the most apparent in the form of behaviour, form of display and its kind and measure of expression of subject content. Instructor number 5 did not respect didactic principles, styles, methods and procedures and she did other didactic mistakes. It was found out, that the practical experience is a premise for a quality teaching, but on the other hand it's not the decisive factor. Keywords: M ADI, ADI, ski school, individual lesson of skiing, preschool ageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titlePorovnání interakce učitele a žáka při individuální výuce sjezdového lyžování.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId90549
dc.title.translatedComparison of interaction between the teacher and student during the individual teaching of downhill skiingen_US
dc.contributor.refereeSüss, Vladimír
dc.identifier.aleph001387657
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v příroděcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Porovnání interakce učitele a žáka při individuální výuce sjezdového lyžování. Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnat interakci lyžařských instruktorů a předškolních dětí při individuální výuce sjezdového lyžování v lyžařské škole. Metody: V práci byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému M ADI (Modifikovaná analýza didaktické interakce). Tento systém umožňuje získat data, která popisují formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že se nejvíce odlišovala instruktorka č. 5. Tyto rozdíly byly patrné především ve formě chování, formě projevu, druhu projevu a míře vyjádření věcného obsahu. Instruktorka plně nerespektovala didaktické zásady, styly, metody a postupy a dopouštěla se více didaktických chyb. Bylo zjištěno, že praxe v oboru je určitý předpoklad pro kvalitní výuku, nicméně to není přímo rozhodující faktor. Klíčová slova: M ADI, ADI, lyžařská škola, individuální výuka lyžování, předškolní věkcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparison of interaction between the teacher and student during the individual teaching of downhill skiing. Objectives: The main aim of this thesis is to compare the interaction between the ski instructors and preschool children during the individual lessons of downhill skiing in the ski school. Methods: As the method of the comparison was used the method of observation with utilization of categorial system M ADI (Modificated analysis of didactic interaction). This system makes it possible to obtain data, which describes the forms of behaviour of a teacher, didactic content of teaching, didactic situation and attitudinal activity. Results: The result of the comparison is a fact that the instructor number 5 differed from others the most. These differences were the most apparent in the form of behaviour, form of display and its kind and measure of expression of subject content. Instructor number 5 did not respect didactic principles, styles, methods and procedures and she did other didactic mistakes. It was found out, that the practical experience is a premise for a quality teaching, but on the other hand it's not the decisive factor. Keywords: M ADI, ADI, ski school, individual lesson of skiing, preschool ageen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ
dc.identifier.lisID990013876570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV