Show simple item record

Transnational Corporations from Developing Countries and their Integration into the Globalization Process
dc.contributor.advisorNovotný, Josef
dc.creatorHinková, Lenka
dc.date.accessioned2020-07-07T19:05:21Z
dc.date.available2020-07-07T19:05:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48023
dc.description.abstractPráce se snaží přiblížit problematiku zapojování nadnárodních korporací z rozvojových států do ekonomické globalizace. Přes definování procesu globalizace a konkurence se dostáváme k charakteristikám nadnárodních korporací z rozvojových států, snažíme se identifikovat nejvýznamnější motivy a strategie jejich zapojení do globální konkurence, věnujeme se také měření jejich zapojení do globální ekonomiky a hodnotíme hlavní konkurenční výhody a nevýhody těchto firem. V analytické části práce se snažíme pomocí kvantitativní analýzy najít rozdíly mezi nadnárodními společnostmi z rozvojových států a jejich protějšky z vyspělých států v indexu transnacionality, v diverzifikaci průmyslu a v průmyslových sektorech, ve kterých operují. Poslední část práce je zaměřena na případovou studii indického nadnárodního konglomerátu Tata Group, na jehož příkladě si ukážeme praktické zapojování nadnárodních společností z rozvojových zemí do globální ekonomiky.cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of this master's thesis is an effort to explain the integration of transnational corporations from developing countries into the economic globalization. Firstly, we define the main concepts, such as process of globalization and competition. Then, we specify the most important characteristics of transnational corporations from developing countries, we identify major incentives and strategies of their integration into the global competition, we also devote our attention to measurement of degree of their integration into the global economy and evaluate their main competitive advantages and disadvantages. In the analytical part of the work we use quantitative analysis in order to find the differences between transnational corporations from developing countries and their counterparts from developed countries in the transnationality index, diversification of industry and industrial sector in which these companies operate. The last part is focused on a case study of an Indian transnational conglomerate Tata Group. On this example we show the practical aspects of integration of transnational corporations from developing countries into the global economy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectkonkurencecs_CZ
dc.subjectnadnárodní korporacecs_CZ
dc.subjectrozvojové zeměcs_CZ
dc.subjectglobální hodnotové řetězcecs_CZ
dc.subjectglobální výrobní sítěcs_CZ
dc.subjectmotivycs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectkonkurenční výhodycs_CZ
dc.subjectkonkurenční nevýhodycs_CZ
dc.subjectTata Groupcs_CZ
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectcompetitionen_US
dc.subjecttransnational corporationsen_US
dc.subjectdeveloping countriesen_US
dc.subjectglobal value chainsen_US
dc.subjectglobal production networksen_US
dc.subjectincentivesen_US
dc.subjectstrategiesen_US
dc.subjectcompetitive advantagesen_US
dc.subjectcompetitive disadvantagesen_US
dc.subjectTata Groupen_US
dc.titleNadnárodní korporace z rozvojových zemí a jejich zapojování do procesu globalizacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId81925
dc.title.translatedTransnational Corporations from Developing Countries and their Integration into the Globalization Processen_US
dc.contributor.refereeŽenka, Jan
dc.identifier.aleph001393013
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRegional and Political Geographyen_US
thesis.degree.disciplineRegionální a politická geografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRegionální a politická geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enRegional and Political Geographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se snaží přiblížit problematiku zapojování nadnárodních korporací z rozvojových států do ekonomické globalizace. Přes definování procesu globalizace a konkurence se dostáváme k charakteristikám nadnárodních korporací z rozvojových států, snažíme se identifikovat nejvýznamnější motivy a strategie jejich zapojení do globální konkurence, věnujeme se také měření jejich zapojení do globální ekonomiky a hodnotíme hlavní konkurenční výhody a nevýhody těchto firem. V analytické části práce se snažíme pomocí kvantitativní analýzy najít rozdíly mezi nadnárodními společnostmi z rozvojových států a jejich protějšky z vyspělých států v indexu transnacionality, v diverzifikaci průmyslu a v průmyslových sektorech, ve kterých operují. Poslední část práce je zaměřena na případovou studii indického nadnárodního konglomerátu Tata Group, na jehož příkladě si ukážeme praktické zapojování nadnárodních společností z rozvojových zemí do globální ekonomiky.cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of this master's thesis is an effort to explain the integration of transnational corporations from developing countries into the economic globalization. Firstly, we define the main concepts, such as process of globalization and competition. Then, we specify the most important characteristics of transnational corporations from developing countries, we identify major incentives and strategies of their integration into the global competition, we also devote our attention to measurement of degree of their integration into the global economy and evaluate their main competitive advantages and disadvantages. In the analytical part of the work we use quantitative analysis in order to find the differences between transnational corporations from developing countries and their counterparts from developed countries in the transnationality index, diversification of industry and industrial sector in which these companies operate. The last part is focused on a case study of an Indian transnational conglomerate Tata Group. On this example we show the practical aspects of integration of transnational corporations from developing countries into the global economy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013930130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV