Show simple item record

Technologies for visual simulation of reality, their availability and exploitation in mass media and their influence to the mainstream culture
dc.contributor.advisorZískal, Bohuš
dc.creatorChalásová, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-05-08T07:19:33Z
dc.date.available2017-05-08T07:19:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48002
dc.description.abstractTato práce zkoumá digitální vizuální efekt (vfx) jako technologii pro tvorbu vizuálních simulací filmové reality a jeho vliv na podobu současné hollywoodské kinematografie. Zaměřuje se zejména na průzkum narativních forem filmového vyprávění a stylu na základě srovnání výsledků bádání filmové teorie v klasické a post-klasické éře filmu. Nejprve analyzuje film jako klasické médium napříč paradigmaty, které ustanovuje poválečná filmová teorie. Pohlíží na film z ontologické perspektivy a pokládá si základní otázky vztahu filmové reprezentace k realitě. Poté film podrobuje metodologické analýze ze sémiotického hlediska, teorie narace, problematiky času a prostoru a v závěru první části se zabývá obecným vlivem technologií na filmový styl. Další čast je věnovaná historii počítačové grafiky (CG) ve filmu a popisu metod pro tvorbu digitálních vizuálních efektů. Zároveň také nastiňuje společenské a ekonomické proměny filmového média pod vlivem nových digitálních technologií. Technologické změny přivádějí film do postklasické éry, které patří předposlední blok této práce, zabývající se fenomény jako je intermedialita, hyperrealita, digitální montáž, nebo vizuální atrakce a jejich vlivu na narativní formy filmu a chápání syntetické reality. Závěr nabízí klasifikaci vfx a rozbor vybraného filmového díla na...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis examines digital visual effects (vfx) as a technology for visual simulations of reality and its influence to the representation of contemporary Hollywood cinematography. It focuses mailnly on the exploration of narrative forms and style through the comparison of film theory research during classical and post-classical film era. First part analyzes the film as a classical medium through a conventional paradigm, which provides post-war film theory. It looks at film from an ontological perspective, asking the basic question about the relationship of film representations and reality.Then it examines film methodological analysis from a semiotics point of view, narrative theory, issues of time and space. The end of this section is devoted to the general impact of technology on cinematic style. Another section is devoted to the history of computer graphics (CG) in the film and describes methods for creating digital visual effects. It also outlines the social and economic transformation of film media under the influence of new digital technologies. Technological changes bring film into the post-classical era. The penultimate block of this thesis belongs to this era. It is dealing with phenomena such as intermediality, hyperreality, digital assembly or visual attraction, and their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTechnologie pro tvorbu vizuálních simulací reality, jejich dostupnost, využití v masmédiích a vliv na podobu mainstreamové kulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-21
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97853
dc.title.translatedTechnologies for visual simulation of reality, their availability and exploitation in mass media and their influence to the mainstream cultureen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Lucie
dc.identifier.aleph001390822
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá digitální vizuální efekt (vfx) jako technologii pro tvorbu vizuálních simulací filmové reality a jeho vliv na podobu současné hollywoodské kinematografie. Zaměřuje se zejména na průzkum narativních forem filmového vyprávění a stylu na základě srovnání výsledků bádání filmové teorie v klasické a post-klasické éře filmu. Nejprve analyzuje film jako klasické médium napříč paradigmaty, které ustanovuje poválečná filmová teorie. Pohlíží na film z ontologické perspektivy a pokládá si základní otázky vztahu filmové reprezentace k realitě. Poté film podrobuje metodologické analýze ze sémiotického hlediska, teorie narace, problematiky času a prostoru a v závěru první části se zabývá obecným vlivem technologií na filmový styl. Další čast je věnovaná historii počítačové grafiky (CG) ve filmu a popisu metod pro tvorbu digitálních vizuálních efektů. Zároveň také nastiňuje společenské a ekonomické proměny filmového média pod vlivem nových digitálních technologií. Technologické změny přivádějí film do postklasické éry, které patří předposlední blok této práce, zabývající se fenomény jako je intermedialita, hyperrealita, digitální montáž, nebo vizuální atrakce a jejich vlivu na narativní formy filmu a chápání syntetické reality. Závěr nabízí klasifikaci vfx a rozbor vybraného filmového díla na...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis examines digital visual effects (vfx) as a technology for visual simulations of reality and its influence to the representation of contemporary Hollywood cinematography. It focuses mailnly on the exploration of narrative forms and style through the comparison of film theory research during classical and post-classical film era. First part analyzes the film as a classical medium through a conventional paradigm, which provides post-war film theory. It looks at film from an ontological perspective, asking the basic question about the relationship of film representations and reality.Then it examines film methodological analysis from a semiotics point of view, narrative theory, issues of time and space. The end of this section is devoted to the general impact of technology on cinematic style. Another section is devoted to the history of computer graphics (CG) in the film and describes methods for creating digital visual effects. It also outlines the social and economic transformation of film media under the influence of new digital technologies. Technological changes bring film into the post-classical era. The penultimate block of this thesis belongs to this era. It is dealing with phenomena such as intermediality, hyperreality, digital assembly or visual attraction, and their...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV