Invloed van multiculturalisme op hedendaagse Nederlandse jeugdliteratuur
The influence of multiculturalism on contemporary Dutch children's literature
Vliv multikulturalismu na současnou dětskou nizozemskou literaturu
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47976Identifikátory
SIS: 92262
Kolekce
- Kvalifikační práce [22119]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Nizozemština
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Nizozemština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Multikulturalismus, nizozemská literatura, dětská literatura, přistěhovalecká literaturaKlíčová slova (anglicky)
Multiculturalism, Dutch literature, children's literature, immigrant literaturePráce si klade za cíl vyzkoumat do jaké míry a jakým způsobem se odráží problematika multikulturní společnosti v současné dětské nizozemské literatuře a jakým způsobem se s touto problematikou autoři vypořádávají. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy a je zde popsána současná společenská situace v Nizozemí. Dále následuje přehled vývoje imigrace do Nizozemí a rozbor témat spojených s multikulturní problematikou. Na konci teoretické části je krátce popsán koncept dětské literatury a definována oblast výzkumu. V praktické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a představen vlastní korpus knih pro výzkum. Následuje analýza osmi knih. Po vlastní analýze jsou prezentovány výsledky studie.
The thesis aims to investigate to what extent and how is the multicultural society reflected in contemporary Dutch children's literature and how the authors deal with the issue of multiculturalism. The theoretical part explains important terms and describes the current social situation in the Netherlands. Than follows an overview of the evolution of immigration to the Netherlands and an analysis of topics related to multicultural problematics. At the end of theoretical part is briefly described the concept of children's literature and defined the area of the research. The practical section first describes the methodology that is followed by an analysis of eight books. The results part discusses the findings of the research.