Zobrazit minimální záznam

Visual Language of Comics and GUI Design
dc.contributor.advisorBrejcha, Jan
dc.creatorŠlaufová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-19T19:42:56Z
dc.date.available2020-08-19T19:42:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47927
dc.description.abstractPráce VIZUÁLNÍ JAZYK KOMIKSU A DESIGN GRAFICKÉHO UŽIVATELSKÉHO ROZHRANÍ vychází z předpokladu, že komiks a GUI využívají pro komunikaci se čtenáři/uživateli obdobné prvky. GUI jako významné kulturní rozhraní ve svém jazyku čerpá z jazyků dalších médií a jak dokazuje tato práce, čerpá také z komiksu. Dále jsou nastíněny společné znaky obou médií na rovině obecné, sémantické i vizuální. V obecné rovině se jedná o konvergenci a hybriditu nebo požadavky kladené na čtenáře/uživatele. Velmi obdobné pro komiks a GUI jsou také limity, které plynou z vlastností média, pro které jsou určeny. Na sémantické rovině lze hledat v obou médiích metaforická a metonymická zobrazení. Stěžejní část práce se věnuje společným vizuálním prvkům a nachází je jak ve formě zjednodušení, sekvenčnosti a víceúrovňovém rámování, tak u prvků, jako jsou ikony či text. Případová studie, která analyzuje GUI softwaru Adobe Photoshop CS5 po vzoru vizuálního jazyka komiksu, dokazuje spojitosti obou médií v praxi a odkrývá nové souvislosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis VISUAL LANGUAGE OF COMICS AND GUI DESIGN is based on an assumption that comics and GUI both use similar features and techniques to communicate with readers/users. GUI as an influential cultural interface is based on languages of other media and as it is shown in this thesis, comics is one of its sources. I discussed similar features of both media - GUI and comics - on the level of their characteristics, semantics and on the visual level. On a general level the main features discussed are convergence and hybridity or the requirements for skills of the reader/user. Very similar for comics and GUI are also the limits emerging from the characteristics of the media they are using. The principal part of this thesis searches for common visual features and finds them in simplifications, sequentiality and multilayer framing and also with features like icons or text. The case study focuses on Adobe Photoshop CS5 GUI from the comics point of view proving connections in practice and showing GUI in new a context.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectComicsen_US
dc.subjectvisual languageen_US
dc.subjectGUIen_US
dc.subjectcultural interfaceen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectKomikscs_CZ
dc.subjectvizuální jazykcs_CZ
dc.subjectgrafické uživatelské rozhranícs_CZ
dc.subjectkulturní rozhranícs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.titleVizuální jazyk komiksu a design grafického uživatelského rozhranícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-21
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId97882
dc.title.translatedVisual Language of Comics and GUI Designen_US
dc.contributor.refereeOvesleová, Hana
dc.identifier.aleph001390820
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce VIZUÁLNÍ JAZYK KOMIKSU A DESIGN GRAFICKÉHO UŽIVATELSKÉHO ROZHRANÍ vychází z předpokladu, že komiks a GUI využívají pro komunikaci se čtenáři/uživateli obdobné prvky. GUI jako významné kulturní rozhraní ve svém jazyku čerpá z jazyků dalších médií a jak dokazuje tato práce, čerpá také z komiksu. Dále jsou nastíněny společné znaky obou médií na rovině obecné, sémantické i vizuální. V obecné rovině se jedná o konvergenci a hybriditu nebo požadavky kladené na čtenáře/uživatele. Velmi obdobné pro komiks a GUI jsou také limity, které plynou z vlastností média, pro které jsou určeny. Na sémantické rovině lze hledat v obou médiích metaforická a metonymická zobrazení. Stěžejní část práce se věnuje společným vizuálním prvkům a nachází je jak ve formě zjednodušení, sekvenčnosti a víceúrovňovém rámování, tak u prvků, jako jsou ikony či text. Případová studie, která analyzuje GUI softwaru Adobe Photoshop CS5 po vzoru vizuálního jazyka komiksu, dokazuje spojitosti obou médií v praxi a odkrývá nové souvislosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis VISUAL LANGUAGE OF COMICS AND GUI DESIGN is based on an assumption that comics and GUI both use similar features and techniques to communicate with readers/users. GUI as an influential cultural interface is based on languages of other media and as it is shown in this thesis, comics is one of its sources. I discussed similar features of both media - GUI and comics - on the level of their characteristics, semantics and on the visual level. On a general level the main features discussed are convergence and hybridity or the requirements for skills of the reader/user. Very similar for comics and GUI are also the limits emerging from the characteristics of the media they are using. The principal part of this thesis searches for common visual features and finds them in simplifications, sequentiality and multilayer framing and also with features like icons or text. The case study focuses on Adobe Photoshop CS5 GUI from the comics point of view proving connections in practice and showing GUI in new a context.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013908200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV