Show simple item record

Specific speech finding
dc.contributor.advisorStejskal, Bohumil
dc.creatorDousková, Eva
dc.date.accessioned2020-11-26T19:26:17Z
dc.date.available2020-11-26T19:26:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47908
dc.description.abstractTITLE: Specific speech finding AUTHOR: Eva Dousková DEPARTMENT: Special Education Department SUPERVISOR: doc. PhDr. Bohumil Stejskal, CSc. ABSTRACT: The aim of this disseration work is to map the frequency of specific logopedic findings in children with specific learning and behavioral disorders. The first five chapters are theorethical and describe the specific logopedic findings in details. The author herein defines the terms "speach", "language", "communication and developmental disorders of communication"; moreover she also analyses the one specific speach disorder frequently mentioned in literature in conjunction with specific learning disorders, and also precisely describes each specific logopedic finding. The last chapter characterizes specific learning and behavioral disorderds, focusing especially on dyslexia and dysorthographia - both frequently associated with specific logopedic findings. The practical part consists of pre-research and research by itself. The two main and four partial aims have been established, which all have been verified by three methods: the test of speach sense, 6 subtests of Heidelberg test of speach development and by rough examination of specific assimilations and articulation imperfections. The analysis, the interpretation of the results and final discussion could be...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Specifický logopedický nález AUTOR: Eva Dousková KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky ŠKOLITEL: doc. PhDr. Bohumil Stejskal, CSc. ABSTRAKT: Předložená disertační práce si kladla za cíl zjistit pomocí orientačního vyšetření specifických asimilací a artikulační neobratnosti výskyt specifického logopedického nálezu u dětí se SPUCH, zmapovat úrovně jednotlivých jazykových rovin u dětí se SPUCH a najít souvislost mezi SPUCH, specifickým logopedickým nálezem a narušenou komunikační schopností. Prvních pět kapitol má teoretický charakter a svým obsahem doplňují problematiku specifického logopedického nálezu. Autorka práce v nich vymezuje pojmy jazyk a řeč, komunikace a vývojové poruchy komunikace, zabývá se specifickou poruchou jazyka, která se velmi často objevuje v zahraničních publikacích v souvislosti se specifickými poruchami učení, podrobně popisuje oblast specifického logopedického nálezu. Poslední kapitola se zaměřuje na specifické poruchy učení a chování. Praktickou část disertační práce tvoří předvýzkum a hlavní výzkum. Byly stanoveny dva hlavní cíle a čtyři parciální, které byly ověřovány třemi metodami: Žlabovou zkouškou jazykového citu, 6 subtesty Heidelbergského testu vývoje řeči a Orientačním vyšetřením specifických asimilací a artikulační neobratnosti. Za stěžejní kapitolu můžeme považovat...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifický logopedický nálezcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-04
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119869
dc.title.translatedSpecific speech findingen_US
dc.contributor.refereeKysučan, Jaroslav
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.identifier.aleph001463076
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Specifický logopedický nález AUTOR: Eva Dousková KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky ŠKOLITEL: doc. PhDr. Bohumil Stejskal, CSc. ABSTRAKT: Předložená disertační práce si kladla za cíl zjistit pomocí orientačního vyšetření specifických asimilací a artikulační neobratnosti výskyt specifického logopedického nálezu u dětí se SPUCH, zmapovat úrovně jednotlivých jazykových rovin u dětí se SPUCH a najít souvislost mezi SPUCH, specifickým logopedickým nálezem a narušenou komunikační schopností. Prvních pět kapitol má teoretický charakter a svým obsahem doplňují problematiku specifického logopedického nálezu. Autorka práce v nich vymezuje pojmy jazyk a řeč, komunikace a vývojové poruchy komunikace, zabývá se specifickou poruchou jazyka, která se velmi často objevuje v zahraničních publikacích v souvislosti se specifickými poruchami učení, podrobně popisuje oblast specifického logopedického nálezu. Poslední kapitola se zaměřuje na specifické poruchy učení a chování. Praktickou část disertační práce tvoří předvýzkum a hlavní výzkum. Byly stanoveny dva hlavní cíle a čtyři parciální, které byly ověřovány třemi metodami: Žlabovou zkouškou jazykového citu, 6 subtesty Heidelbergského testu vývoje řeči a Orientačním vyšetřením specifických asimilací a artikulační neobratnosti. Za stěžejní kapitolu můžeme považovat...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Specific speech finding AUTHOR: Eva Dousková DEPARTMENT: Special Education Department SUPERVISOR: doc. PhDr. Bohumil Stejskal, CSc. ABSTRACT: The aim of this disseration work is to map the frequency of specific logopedic findings in children with specific learning and behavioral disorders. The first five chapters are theorethical and describe the specific logopedic findings in details. The author herein defines the terms "speach", "language", "communication and developmental disorders of communication"; moreover she also analyses the one specific speach disorder frequently mentioned in literature in conjunction with specific learning disorders, and also precisely describes each specific logopedic finding. The last chapter characterizes specific learning and behavioral disorderds, focusing especially on dyslexia and dysorthographia - both frequently associated with specific logopedic findings. The practical part consists of pre-research and research by itself. The two main and four partial aims have been established, which all have been verified by three methods: the test of speach sense, 6 subtests of Heidelberg test of speach development and by rough examination of specific assimilations and articulation imperfections. The analysis, the interpretation of the results and final discussion could be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV