Zobrazit minimální záznam

The vocational orientation of elementary school pupils
dc.creatorSklenářová, Hana
dc.date.accessioned2018-10-29T22:09:45Z
dc.date.available2018-10-29T22:09:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47765
dc.description.abstractStudie je zaměřena na profesní orientaci žáků devátých tříd základních škol. Skládá se ze dvou základních částí: teoretické a empirické. Ve třech kapitolách teoretické části jsou rozebrány poznatky ontogenetické psychologie o období dospívání s akcentem na volbu další vzdělávací dráhy, dále jsou identifikovány vlivy vybraných objektivních i subjektivních činitelů v procesu přechodu žáků ze základní na střední školu. Následně jsou rozpracovány vybrané koncepce kariérových teorií, a to včetně uvedení výsledků souvisejících zahraničních a českých výzkumů. Empirická část obsahuje s ohledem na cíle práce popis zjišťovaných proměnných a stanovených hypotéz, popis vzorku respondentů a použitých metod. Na základě kvantitativního šetření jsou popsány korelační vazby mezi vybranými proměnnými. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v téže kapitole a následně podrobněji rozebrány v diskuzi. Práci uzavírají přehled použité české i zahraniční literatury a přílohy.cs_CZ
dc.description.abstractThe study focuses on the professional orientation of ninth grade elementary school pupils. It consists of two basic parts: theoretical and empirical. In three chapters of the theoretical part there are discussed findings of ontogenetic psychology of adolescence with an emphasis on the choice of further educational path. Also the effects of selected objective and subjective factors on the process of transition of pupils from lower (ISCED 2) to upper (ISCED 3) secondary education are identified. After that, the principal concepts of career theories including the results of selected Czech and foreign research are outlined. The empirical part contains description of the measured variables and set of hypotheses, a description of the sample respondents and the methods used. Based on the quantitative survey correlation links between selected variables are described. All the findings are summarized in the same chapter, after that, they are discussed in detail. The conclusion chapter, bibliography and annexes close the work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProfesní orientace žáků základní školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-11-03
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102178
dc.title.translatedThe vocational orientation of elementary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001398484
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csStudie je zaměřena na profesní orientaci žáků devátých tříd základních škol. Skládá se ze dvou základních částí: teoretické a empirické. Ve třech kapitolách teoretické části jsou rozebrány poznatky ontogenetické psychologie o období dospívání s akcentem na volbu další vzdělávací dráhy, dále jsou identifikovány vlivy vybraných objektivních i subjektivních činitelů v procesu přechodu žáků ze základní na střední školu. Následně jsou rozpracovány vybrané koncepce kariérových teorií, a to včetně uvedení výsledků souvisejících zahraničních a českých výzkumů. Empirická část obsahuje s ohledem na cíle práce popis zjišťovaných proměnných a stanovených hypotéz, popis vzorku respondentů a použitých metod. Na základě kvantitativního šetření jsou popsány korelační vazby mezi vybranými proměnnými. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v téže kapitole a následně podrobněji rozebrány v diskuzi. Práci uzavírají přehled použité české i zahraniční literatury a přílohy.cs_CZ
uk.abstract.enThe study focuses on the professional orientation of ninth grade elementary school pupils. It consists of two basic parts: theoretical and empirical. In three chapters of the theoretical part there are discussed findings of ontogenetic psychology of adolescence with an emphasis on the choice of further educational path. Also the effects of selected objective and subjective factors on the process of transition of pupils from lower (ISCED 2) to upper (ISCED 3) secondary education are identified. After that, the principal concepts of career theories including the results of selected Czech and foreign research are outlined. The empirical part contains description of the measured variables and set of hypotheses, a description of the sample respondents and the methods used. Based on the quantitative survey correlation links between selected variables are described. All the findings are summarized in the same chapter, after that, they are discussed in detail. The conclusion chapter, bibliography and annexes close the work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990013984840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV