Show simple item record

Cinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech lands
dc.creatorFelcman, Jakub
dc.date.accessioned2017-05-08T04:49:51Z
dc.date.available2017-05-08T04:49:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47665
dc.description.abstractBibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...cs_CZ
dc.description.abstractBibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstract This thesis is dedicated to a specific type of literary film art called rather innovatively in the paper as "a fictive screenplay". It is a literary work of art which uses different forms established as a basis for a transformation of a written art to a film: film thesis, libretto, literary or technical scenario. So called "fictive scenarios" are different from other creations of this type primarily by the apparent intention of the author to see them as a complete piece of art in its printed form without any ambitions or actual need for subsequent realization of its film version. The composition of the paper is based on a study of the relevant materials and is divided into three parts. The first part covers a compilation of texts collected by screen editor Kurt Pinthus in the 1910's (Das Kinobuch, the oldest Czech "fictive scenarios"). The second part covers film-related literary art pieces created by the Czech avant-garde in the 1920's. (Fictive scenario as a form of the Czech avant-garde.) The third part (Fictive scenario as a surrealistic playground)...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFiktivní scénářcs_CZ
dc.subjectraná česká filmová scenáristikacs_CZ
dc.subjectčeská avantgarda 20. let 20. stolcs_CZ
dc.subjectpoválečná surrealistická hnutí v Československucs_CZ
dc.subjecttextová analýzacs_CZ
dc.subjectFictive screenplaysen_US
dc.subjectEarly Czech Film Scriptwritingen_US
dc.subjectCzech Avantgarde of 1920'sen_US
dc.subjectSurrealist Movements in Post-War Czechoslovakiaen_US
dc.subjectText Analysisen_US
dc.titleKino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí.cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-11-23
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82752
dc.title.translatedCinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech landsen_US
dc.identifier.aleph001408754
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csBibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...cs_CZ
uk.abstract.enBibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstract This thesis is dedicated to a specific type of literary film art called rather innovatively in the paper as "a fictive screenplay". It is a literary work of art which uses different forms established as a basis for a transformation of a written art to a film: film thesis, libretto, literary or technical scenario. So called "fictive scenarios" are different from other creations of this type primarily by the apparent intention of the author to see them as a complete piece of art in its printed form without any ambitions or actual need for subsequent realization of its film version. The composition of the paper is based on a study of the relevant materials and is divided into three parts. The first part covers a compilation of texts collected by screen editor Kurt Pinthus in the 1910's (Das Kinobuch, the oldest Czech "fictive scenarios"). The second part covers film-related literary art pieces created by the Czech avant-garde in the 1920's. (Fictive scenario as a form of the Czech avant-garde.) The third part (Fictive scenario as a surrealistic playground)...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV