Zobrazit minimální záznam

Planar brainteasers and their application to increase mathematical literacy of special educational needs children
dc.creatorBrázdová, Barbora
dc.date.accessioned2021-05-19T13:29:36Z
dc.date.available2021-05-19T13:29:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47643
dc.description.abstractMy thesis deals with different ways of use of Pentominoes and Tangram brain-teasers in teaching of mathematics to special educational needs pupils. In the theoretical part I introduced these brain-teasers, I explained affine mapping using their particular pieces, I analysed similar tasks in mathematics textbooks for 6 to 10-year-olds and pointed out the issues of special educational needs pupils. In the practical part I described a few lessons of experimental education with six pupils of practical basic school. In the first year we dealt with Tangram brain-teaser. We made the separate pieces of paper, we handled wooden cubes and used Tangram pictures for development of visual perception and approximation of affine mapping. The next year the pupils schemed out their Pentominoes cubes first and then they worked with them. They drew them in a grid, built pictures, played a game for two etc. At the end I summarised my thesis and I evaluated it.en_US
dc.description.abstractVe své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPentominoes,Tangramen_US
dc.subjectAffine mappingen_US
dc.subjectSpecial educational needs pupilsen_US
dc.subjectOrientation of flaten_US
dc.subjectPentominocs_CZ
dc.subjectTangramcs_CZ
dc.subjectZobrazení v roviněcs_CZ
dc.subjectŽáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectOrientace na plošecs_CZ
dc.titlePlošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-09
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111105
dc.title.translatedPlanar brainteasers and their application to increase mathematical literacy of special educational needs childrenen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Petr
dc.identifier.aleph001401100
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis deals with different ways of use of Pentominoes and Tangram brain-teasers in teaching of mathematics to special educational needs pupils. In the theoretical part I introduced these brain-teasers, I explained affine mapping using their particular pieces, I analysed similar tasks in mathematics textbooks for 6 to 10-year-olds and pointed out the issues of special educational needs pupils. In the practical part I described a few lessons of experimental education with six pupils of practical basic school. In the first year we dealt with Tangram brain-teaser. We made the separate pieces of paper, we handled wooden cubes and used Tangram pictures for development of visual perception and approximation of affine mapping. The next year the pupils schemed out their Pentominoes cubes first and then they worked with them. They drew them in a grid, built pictures, played a game for two etc. At the end I summarised my thesis and I evaluated it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990014011000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV