dc.contributor.advisor | Hofmannová, Marie | |
dc.creator | Švorc, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T19:04:59Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T19:04:59Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/47413 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the issue of non-native language instruction of content subjects in a Czech secondary education environment. This topic is viewed upon through the prism of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The theoretical part discusses the learners' competences as defined by the Common European Framework of Reference for Languages, Krashen's Monitor Model theory, Interactive Hypothesis, Constructivism and Participatory Learning Theory and finally Vygotsky's theoretical concepts. The question is raised whether or not such an approach is feasible to be used in ordinary educational settings; which is addressed in the analytical part, which examines a CLIL project that was run. While discussing World War One, it combined the instruction of English and History. Consequently, the evaluation part of this thesis argues that CLIL is feasible, as it promotes the learners' competences and the whole set of their intelligences. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | CLIL | en_US |
dc.subject | Tolkien | en_US |
dc.subject | narratives | en_US |
dc.subject | Vygotsky | en_US |
dc.subject | difficulty | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | integrated | en_US |
dc.subject | CLIL | cs_CZ |
dc.subject | Tolkien | cs_CZ |
dc.subject | vyprávění | cs_CZ |
dc.subject | Vygotský | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.title | One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class | en_US |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-01-30 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 118437 | |
dc.title.translated | Jeden člověk za tisíc: efektivnost přístupu CLIL v jednojazyčné třídě | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Havlůjová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001428363 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the issue of non-native language instruction of content subjects in a Czech secondary education environment. This topic is viewed upon through the prism of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The theoretical part discusses the learners' competences as defined by the Common European Framework of Reference for Languages, Krashen's Monitor Model theory, Interactive Hypothesis, Constructivism and Participatory Learning Theory and finally Vygotsky's theoretical concepts. The question is raised whether or not such an approach is feasible to be used in ordinary educational settings; which is addressed in the analytical part, which examines a CLIL project that was run. While discussing World War One, it combined the instruction of English and History. Consequently, the evaluation part of this thesis argues that CLIL is feasible, as it promotes the learners' competences and the whole set of their intelligences. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014283630106986 | |