Zobrazit minimální záznam

Jeden člověk za tisíc: efektivnost přístupu CLIL v jednojazyčné třídě
dc.contributor.advisorHofmannová, Marie
dc.creatorŠvorc, Ondřej
dc.date.accessioned2020-11-26T19:04:59Z
dc.date.available2020-11-26T19:04:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47413
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of non-native language instruction of content subjects in a Czech secondary education environment. This topic is viewed upon through the prism of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The theoretical part discusses the learners' competences as defined by the Common European Framework of Reference for Languages, Krashen's Monitor Model theory, Interactive Hypothesis, Constructivism and Participatory Learning Theory and finally Vygotsky's theoretical concepts. The question is raised whether or not such an approach is feasible to be used in ordinary educational settings; which is addressed in the analytical part, which examines a CLIL project that was run. While discussing World War One, it combined the instruction of English and History. Consequently, the evaluation part of this thesis argues that CLIL is feasible, as it promotes the learners' competences and the whole set of their intelligences.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectTolkienen_US
dc.subjectnarrativesen_US
dc.subjectVygotskyen_US
dc.subjectdifficultyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectintegrateden_US
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectTolkiencs_CZ
dc.subjectvyprávěnícs_CZ
dc.subjectVygotskýcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.titleOne Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Classen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId118437
dc.title.translatedJeden člověk za tisíc: efektivnost přístupu CLIL v jednojazyčné tříděcs_CZ
dc.contributor.refereeHavlůjová, Hana
dc.identifier.aleph001428363
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of non-native language instruction of content subjects in a Czech secondary education environment. This topic is viewed upon through the prism of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The theoretical part discusses the learners' competences as defined by the Common European Framework of Reference for Languages, Krashen's Monitor Model theory, Interactive Hypothesis, Constructivism and Participatory Learning Theory and finally Vygotsky's theoretical concepts. The question is raised whether or not such an approach is feasible to be used in ordinary educational settings; which is addressed in the analytical part, which examines a CLIL project that was run. While discussing World War One, it combined the instruction of English and History. Consequently, the evaluation part of this thesis argues that CLIL is feasible, as it promotes the learners' competences and the whole set of their intelligences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014283630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV