Show simple item record

Fair bets in sports betting
dc.contributor.advisorPertold-Gebicka, Barbara
dc.creatorJansa, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-07T23:49:42Z
dc.date.available2017-05-07T23:49:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46982
dc.description.abstractTestování efektivity sázkových trhů a hledání ziskové strategie jsou nejčastější témata při analýze sázkových trhů. Obsahem této diplomové práce je obojí, použitým sázkovým trhem je česká hokejová extraliga v letech 2004-2010 s kurzy 20ti nejvýznamnějších sázkových kanceláří. Teoretická část shrnuje dosavadní vývoj modelů individuálního chování za rizika a nejistoty, prezentuje celkové modely sázkových trhů a několik definic efektivity sázkového trhu (autory těchto konceptů jsou Fama a Sauer). Ve statistické části jsou testovány rozdíly v zisku pro sázkové kanceláře ze 3 možných výsledků zápasu, konvergence kurzů napříč sázkovými kancelářemi, možnost arbitráže a vztah mezi vypsanou pravděpodobností výsledku a pravděpodobností reálnou (lineárně i nelineárně). Základní model sázkové trhu - model dokonalé konkurence s racionálními sázkaři - je všemi těmito testy zamítnut, jelikož zisky z možných výsledků zápasu jsou různé, konvergence kurzů je zamítnuta, možnost arbitráže se nezmenšuje a vypsané kurzy (pravděpodobnosti) neodpovídají realným pravděpodobnostem. Druhá část je věnována hledání ziskové strategie. Za použití 14ti vysvětlujících proměnných a různých...cs_CZ
dc.description.abstractMarket efficiency and existence of profitable strategy are the most frequent analysis in the research concerning betting on sport events. This thesis covers both these topics on the dataset (20 betting offices) of Czech ice-hockey league from 2004 to 2010. The theoretical part presents development of models of individual decision-making under risk and uncertainty, models of equilibrium on the betting market and several definitions of market efficiency (Fama and Sauer as authors of these concepts) on these markets. The statistical part is testing difference in margins of betting companies for 3 possible outcomes of game, convergence in quoted odds across betting offices, arbitrage opportunity and correspondence of quoted odds to the real probabilities (linear and non- linear). Simple model of perfect market might be by all these tests rejected, since there is no constant return from betting on all outcomes, betting offices differ in margins, quoted odds do not correspond to the real probabilities and arbitrage opportunity is not disappearing. Second empirical part is devoted to the search for profitable strategy. Using 14 explanatory variables and various statistical methods (linear probability model, logit model, multinomial logit model), author is trying to beat bias in odds and find long-term profitable bet- ting...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleFair bets in sports bettingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-02
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92656
dc.title.translatedFair bets in sports bettingcs_CZ
dc.contributor.refereeHavránek, Tomáš
dc.identifier.aleph001430728
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTestování efektivity sázkových trhů a hledání ziskové strategie jsou nejčastější témata při analýze sázkových trhů. Obsahem této diplomové práce je obojí, použitým sázkovým trhem je česká hokejová extraliga v letech 2004-2010 s kurzy 20ti nejvýznamnějších sázkových kanceláří. Teoretická část shrnuje dosavadní vývoj modelů individuálního chování za rizika a nejistoty, prezentuje celkové modely sázkových trhů a několik definic efektivity sázkového trhu (autory těchto konceptů jsou Fama a Sauer). Ve statistické části jsou testovány rozdíly v zisku pro sázkové kanceláře ze 3 možných výsledků zápasu, konvergence kurzů napříč sázkovými kancelářemi, možnost arbitráže a vztah mezi vypsanou pravděpodobností výsledku a pravděpodobností reálnou (lineárně i nelineárně). Základní model sázkové trhu - model dokonalé konkurence s racionálními sázkaři - je všemi těmito testy zamítnut, jelikož zisky z možných výsledků zápasu jsou různé, konvergence kurzů je zamítnuta, možnost arbitráže se nezmenšuje a vypsané kurzy (pravděpodobnosti) neodpovídají realným pravděpodobnostem. Druhá část je věnována hledání ziskové strategie. Za použití 14ti vysvětlujících proměnných a různých...cs_CZ
uk.abstract.enMarket efficiency and existence of profitable strategy are the most frequent analysis in the research concerning betting on sport events. This thesis covers both these topics on the dataset (20 betting offices) of Czech ice-hockey league from 2004 to 2010. The theoretical part presents development of models of individual decision-making under risk and uncertainty, models of equilibrium on the betting market and several definitions of market efficiency (Fama and Sauer as authors of these concepts) on these markets. The statistical part is testing difference in margins of betting companies for 3 possible outcomes of game, convergence in quoted odds across betting offices, arbitrage opportunity and correspondence of quoted odds to the real probabilities (linear and non- linear). Simple model of perfect market might be by all these tests rejected, since there is no constant return from betting on all outcomes, betting offices differ in margins, quoted odds do not correspond to the real probabilities and arbitrage opportunity is not disappearing. Second empirical part is devoted to the search for profitable strategy. Using 14 explanatory variables and various statistical methods (linear probability model, logit model, multinomial logit model), author is trying to beat bias in odds and find long-term profitable bet- ting...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014307280106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV