Fair bets in sports betting
Fair bets in sports betting
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46982Identifikátory
SIS: 92656
Kolekce
- Kvalifikační práce [15771]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havránek, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
2. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Testování efektivity sázkových trhů a hledání ziskové strategie jsou nejčastější témata při analýze sázkových trhů. Obsahem této diplomové práce je obojí, použitým sázkovým trhem je česká hokejová extraliga v letech 2004-2010 s kurzy 20ti nejvýznamnějších sázkových kanceláří. Teoretická část shrnuje dosavadní vývoj modelů individuálního chování za rizika a nejistoty, prezentuje celkové modely sázkových trhů a několik definic efektivity sázkového trhu (autory těchto konceptů jsou Fama a Sauer). Ve statistické části jsou testovány rozdíly v zisku pro sázkové kanceláře ze 3 možných výsledků zápasu, konvergence kurzů napříč sázkovými kancelářemi, možnost arbitráže a vztah mezi vypsanou pravděpodobností výsledku a pravděpodobností reálnou (lineárně i nelineárně). Základní model sázkové trhu - model dokonalé konkurence s racionálními sázkaři - je všemi těmito testy zamítnut, jelikož zisky z možných výsledků zápasu jsou různé, konvergence kurzů je zamítnuta, možnost arbitráže se nezmenšuje a vypsané kurzy (pravděpodobnosti) neodpovídají realným pravděpodobnostem. Druhá část je věnována hledání ziskové strategie. Za použití 14ti vysvětlujících proměnných a různých...
Market efficiency and existence of profitable strategy are the most frequent analysis in the research concerning betting on sport events. This thesis covers both these topics on the dataset (20 betting offices) of Czech ice-hockey league from 2004 to 2010. The theoretical part presents development of models of individual decision-making under risk and uncertainty, models of equilibrium on the betting market and several definitions of market efficiency (Fama and Sauer as authors of these concepts) on these markets. The statistical part is testing difference in margins of betting companies for 3 possible outcomes of game, convergence in quoted odds across betting offices, arbitrage opportunity and correspondence of quoted odds to the real probabilities (linear and non- linear). Simple model of perfect market might be by all these tests rejected, since there is no constant return from betting on all outcomes, betting offices differ in margins, quoted odds do not correspond to the real probabilities and arbitrage opportunity is not disappearing. Second empirical part is devoted to the search for profitable strategy. Using 14 explanatory variables and various statistical methods (linear probability model, logit model, multinomial logit model), author is trying to beat bias in odds and find long-term profitable bet- ting...