Show simple item record

The cooperation of national press and agencies for research of public opinion in Czech republic
dc.contributor.advisorJungová, Eliška
dc.creatorBebutová, Erika
dc.date.accessioned2017-05-07T23:43:43Z
dc.date.available2017-05-07T23:43:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46960
dc.description.abstractDiplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "The cooporation of national daily press and agencies for research of public opinion in the Czech republic" attempts to describe from the practical point of view how mutual cooperation of agencies for public opinion research and the media, especially the press, looks. The chapters of theoretical part of diploma thesis deal with the historical development of public opinion researches in our country where the year 1989 is stressed as the separation turning-point and the foreign studies about the relation of public opinion polls and media. In the practical part of diploma thesis is detailed analysis of media presentation of public opinion polls in the press. At first it compares the different approach of the journalists and sociologists to the work with the informations about public opinion polls and then the way of media processing of public opinion polls in the newspaper in two different historical periods, namely in 1991 and 2009. The analysed materil contained the press releases by IVVM and by CVVM of the first five months 1991 and 2009 and the press articles where the journalists used the informations from this press releases. The media act in the diploma thesis in part as the users of informations about public opinion polls and in part as the initiators of these polls. The staff...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectvýzkumy veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectprůzkum veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectCVVMcs_CZ
dc.subjectIVVMcs_CZ
dc.subjectvýzkumníkcs_CZ
dc.subjectagentura pro výzkum veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectpublic opinion pollsen_US
dc.subjectCVVMen_US
dc.subjectIVVMen_US
dc.subjectresearcheren_US
dc.subjectagency for research of public opinionen_US
dc.titleSpolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-31
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93335
dc.title.translatedThe cooperation of national press and agencies for research of public opinion in Czech republicen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph001428759
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "The cooporation of national daily press and agencies for research of public opinion in the Czech republic" attempts to describe from the practical point of view how mutual cooperation of agencies for public opinion research and the media, especially the press, looks. The chapters of theoretical part of diploma thesis deal with the historical development of public opinion researches in our country where the year 1989 is stressed as the separation turning-point and the foreign studies about the relation of public opinion polls and media. In the practical part of diploma thesis is detailed analysis of media presentation of public opinion polls in the press. At first it compares the different approach of the journalists and sociologists to the work with the informations about public opinion polls and then the way of media processing of public opinion polls in the newspaper in two different historical periods, namely in 1991 and 2009. The analysed materil contained the press releases by IVVM and by CVVM of the first five months 1991 and 2009 and the press articles where the journalists used the informations from this press releases. The media act in the diploma thesis in part as the users of informations about public opinion polls and in part as the initiators of these polls. The staff...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV