Show simple item record

Motivation and individual use of social networks, namely Facebook and Nyx and the identity of thein users: Qualitative comparative study
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorŠimáková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-07T23:39:28Z
dc.date.available2017-05-07T23:39:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46944
dc.description.abstractLenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstrakt Tato práce hledá spojitosti mezi motivací k užívání sociálních sítí a užíváním samotným a jaký vliv mají sociální média na sebeprezentaci uživatelů jako způsob uchopení vlastní identity. Kvalitativní metodou hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů zkoumám pět uživatelů dvou zkoumaných sítí a hledám, jaký vliv má prostředí, technologické i sociální, na jejich vlastní sebeprezentaci (vůči ostatním). Soustředím se proto především na sociální identitu uživatelů, tedy jak a proč se projevují, jak vnímají prostředí sítě a svou roli v něm, jak je toto vnímání ovlivňuje při správě svých osobních profilů. Zaměřuji se také na další související témata, která jsou specifická právě v komunikaci on-line: kromě aspektů počítačem zprostředkované komunikace popisuji i uživatelské vnímání soukromého a veřejného prostoru, skupinovou dynamiku a užití sociálních sítí jako nástroje ke správě sociálního kapitálu. Na základě rozhovorů a jejich analýzy jsem načrtla ke každému tématu soubor hypotéz, které nacházejí nebo popisují spojitosti mezi jednotlivými oblastmi, vždy právě vzhledem ke způsobu, jakým se uživatelé na síti prezentují. Práce přináší...cs_CZ
dc.description.abstractLenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstract The key goal of this thesis is to find correlations between motivation and usage of social network(ing) sites and how they influence self-presentation of the users as a process of defining their own identity. A qualitative method of semi-structured interviews with five active users of both researched sites was used to describe the impact of the social and technological environment on the way they present themselves towards others. I therefore focus mainly on the social identity of the users: why and how they interact, how they perceive the sites and their role within their groups and how it influences their administration of their personal profiles. I also focus on other relevant subjects of within-line social communication: I describe various aspects of computer mediated communication, user perception of public and private sphere on-line and other issues such as group dynamics or users' approach to the social network(ing) sites as tools for managing their social capital. The resulting set of hypothesis is based on my analysis of the conducted interviews. This thesis brings an insight into user reflection of researched platforms,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectsociální identitacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectzpůsob užitícs_CZ
dc.subjectskupinová dynamikacs_CZ
dc.subjectpočítačem zprostředkovaná komunikacecs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectNyxcs_CZ
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectsocial identityen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectusageen_US
dc.subjectgroup dynamicsen_US
dc.subjectcomputer mediated communicationen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectNyxen_US
dc.titleZpůsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: kvalitativní komparativní studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-31
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97553
dc.title.translatedMotivation and individual use of social networks, namely Facebook and Nyx and the identity of thein users: Qualitative comparative studyen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.identifier.aleph001428756
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csLenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstrakt Tato práce hledá spojitosti mezi motivací k užívání sociálních sítí a užíváním samotným a jaký vliv mají sociální média na sebeprezentaci uživatelů jako způsob uchopení vlastní identity. Kvalitativní metodou hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů zkoumám pět uživatelů dvou zkoumaných sítí a hledám, jaký vliv má prostředí, technologické i sociální, na jejich vlastní sebeprezentaci (vůči ostatním). Soustředím se proto především na sociální identitu uživatelů, tedy jak a proč se projevují, jak vnímají prostředí sítě a svou roli v něm, jak je toto vnímání ovlivňuje při správě svých osobních profilů. Zaměřuji se také na další související témata, která jsou specifická právě v komunikaci on-line: kromě aspektů počítačem zprostředkované komunikace popisuji i uživatelské vnímání soukromého a veřejného prostoru, skupinovou dynamiku a užití sociálních sítí jako nástroje ke správě sociálního kapitálu. Na základě rozhovorů a jejich analýzy jsem načrtla ke každému tématu soubor hypotéz, které nacházejí nebo popisují spojitosti mezi jednotlivými oblastmi, vždy právě vzhledem ke způsobu, jakým se uživatelé na síti prezentují. Práce přináší...cs_CZ
uk.abstract.enLenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstract The key goal of this thesis is to find correlations between motivation and usage of social network(ing) sites and how they influence self-presentation of the users as a process of defining their own identity. A qualitative method of semi-structured interviews with five active users of both researched sites was used to describe the impact of the social and technological environment on the way they present themselves towards others. I therefore focus mainly on the social identity of the users: why and how they interact, how they perceive the sites and their role within their groups and how it influences their administration of their personal profiles. I also focus on other relevant subjects of within-line social communication: I describe various aspects of computer mediated communication, user perception of public and private sphere on-line and other issues such as group dynamics or users' approach to the social network(ing) sites as tools for managing their social capital. The resulting set of hypothesis is based on my analysis of the conducted interviews. This thesis brings an insight into user reflection of researched platforms,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014287560106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV