Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Teacher and his role in the process of pupil's self-conception forming
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46806Identifikátory
SIS: 96105
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vítečková, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
identita, interakční teorie, jáství, konstruktivismus, osobnost, osobnostně sociální rozvoj, pedagog, psychická odolnost, resilience, sebepojetí, sebehodnocení, sebeúcta, seberealizaceKlíčová slova (anglicky)
identity, interaction theory, selfhood, constructivism, personality, personal and social development, educator, psychological resistance, resilience, self-conception, self-assessment, self-esteem, self-realizationTeoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Theoretical and empirical thesis "Teacher and his role in the process of pupil's self- conception forming" aims to explore the theme of self-conception from the perspective of those involved in the educational process. Primarily in terms of personal and social development, whose major component is the development of self-conception of pupil. The thesis explores the possibilities and limits of teaching experience and tries to find some starting points and recommendations that can help teachers better manage claims that contemporary society places on education of children. It also seeks to give teachers a tool that would simply and effectively determine the level of their work on self-development of their pupils.