Zobrazit minimální záznam

Trade Marks and Their Practical Use in Economic Competition
dc.contributor.advisorHoráček, Vít
dc.creatorVančura, Jan
dc.date.accessioned2017-05-07T22:55:13Z
dc.date.available2017-05-07T22:55:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46795
dc.description.abstract61\dokument1\23 December 2011 Resumé Cílem této práce je přiblížit problematiku ochranných známek v současné úpravě de lege lata, představit práva a povinnosti, které z této úpravy vyplývají a uvést je do kontextu reálného využití v hospodářské soutěži, zejména jejich uplatňování soudní cestou při porušení jinými subjekty (zejména tedy soutěžiteli). Tato diplomová práce obsahuje přímé citace i některé přejaté odborné názory, přičemž zdroje těchto citací jsou označeny v poznámce pod čarou. První kapitola této diplomové práce je teoretickým úvodem, tedy rozborem pojmu ochranných známek, národních, komunitárních a mezinárodních pramenů jejich právní úpravy a jeho historického vývoje. Druhá kapitola této práce obsahuje popis registrační procedury, na níž je právní ochrana poskytovaná ochranným známkám vázána, včetně prostředků ochrany proti ochranným známkám zapsaným v rozporu s právními předpisy. Třetí kapitola, která je jádrem této práce, se zabývá užíváním a funkcí ochranných známek, tedy zejména způsobem jejich využití v hospodářské soutěži, jejich užitečností z hlediska spotřebitelů a jejich dopadem na tržní hospodářství. V rámci této kapitoly jsou zpracovány i některé příklady z rozhodovací praxe Městského soudu v Praze. Čtvrtá kapitola se zabývá způsobem, jak se uvedených práv domáhat, respektive jaké...cs_CZ
dc.description.abstract61\dokument1\23 December 2011 Abstract The purpose of this thesis is to outline the legal institution of trade marks in the current positive law - i.e. de lege lata, to introduce the rights and obligations granted and imposed by this legislation and to portray the actual usage of these in economic competition, with focus on their enforcement by suit of law in case of the infringement of these rights and obligations by third parties (most commonly competitors). This thesis contains direct citations and certain acquired professional opinions, the source of each of which is denoted in an appended footnote. The first chapter of this thesis is a theoretical introduction, comprising of the definition of trade marks, the national, community and international legal regulation of trade marks and a brief history of trademarks. The second chapter of this thesis is a description of the registration procedure, which is a precondition for the creation of the right to legal protection of trade marks, including the protection against unlawfully registered trade marks. The third chapter, which is the core of this thesis, discusses the uses and functions of trade marks, especially their uses in economic competition, their utility from the consumer's perspective and their impact on the market economy. This chapter also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectOchranná známkacs_CZ
dc.subjecthospodářská soutěžcs_CZ
dc.subjectprůmyslové vlastnictvícs_CZ
dc.subjectTrade Marken_US
dc.subjectEconomic Competitionen_US
dc.subjectIndustrial Propertyen_US
dc.titleOchranné známky a jejich praktické využití v hospodářské soutěžics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-24
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119233
dc.title.translatedTrade Marks and Their Practical Use in Economic Competitionen_US
dc.contributor.refereePlíva, Stanislav
dc.identifier.aleph001432162
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs61\dokument1\23 December 2011 Resumé Cílem této práce je přiblížit problematiku ochranných známek v současné úpravě de lege lata, představit práva a povinnosti, které z této úpravy vyplývají a uvést je do kontextu reálného využití v hospodářské soutěži, zejména jejich uplatňování soudní cestou při porušení jinými subjekty (zejména tedy soutěžiteli). Tato diplomová práce obsahuje přímé citace i některé přejaté odborné názory, přičemž zdroje těchto citací jsou označeny v poznámce pod čarou. První kapitola této diplomové práce je teoretickým úvodem, tedy rozborem pojmu ochranných známek, národních, komunitárních a mezinárodních pramenů jejich právní úpravy a jeho historického vývoje. Druhá kapitola této práce obsahuje popis registrační procedury, na níž je právní ochrana poskytovaná ochranným známkám vázána, včetně prostředků ochrany proti ochranným známkám zapsaným v rozporu s právními předpisy. Třetí kapitola, která je jádrem této práce, se zabývá užíváním a funkcí ochranných známek, tedy zejména způsobem jejich využití v hospodářské soutěži, jejich užitečností z hlediska spotřebitelů a jejich dopadem na tržní hospodářství. V rámci této kapitoly jsou zpracovány i některé příklady z rozhodovací praxe Městského soudu v Praze. Čtvrtá kapitola se zabývá způsobem, jak se uvedených práv domáhat, respektive jaké...cs_CZ
uk.abstract.en61\dokument1\23 December 2011 Abstract The purpose of this thesis is to outline the legal institution of trade marks in the current positive law - i.e. de lege lata, to introduce the rights and obligations granted and imposed by this legislation and to portray the actual usage of these in economic competition, with focus on their enforcement by suit of law in case of the infringement of these rights and obligations by third parties (most commonly competitors). This thesis contains direct citations and certain acquired professional opinions, the source of each of which is denoted in an appended footnote. The first chapter of this thesis is a theoretical introduction, comprising of the definition of trade marks, the national, community and international legal regulation of trade marks and a brief history of trademarks. The second chapter of this thesis is a description of the registration procedure, which is a precondition for the creation of the right to legal protection of trade marks, including the protection against unlawfully registered trade marks. The third chapter, which is the core of this thesis, discusses the uses and functions of trade marks, especially their uses in economic competition, their utility from the consumer's perspective and their impact on the market economy. This chapter also...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990014321620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV