Show simple item record

Media reflection of the president Václav Klaus' political agenda
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorPicková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-07T22:49:48Z
dc.date.available2017-05-07T22:49:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46770
dc.description.abstractPřestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...cs_CZ
dc.description.abstractPresidents are said to exert their influence mainly through addressing the public and public speaking. Setting the media agenda is considered as one of the presidents' main strategic powers. Although the contemporary Czech president Václav Klaus enjoys substantial media attention, it is not granted that the media report on everything he says and emphasises. This research focuses on the interaction between presidential speeches at important occasions, represented by the 1 January, 28 October, and 17 November address, and the media represented by three nation-wide dailies Mladá fronta DNES, Právo and Blesk. The time span of the research is 2007 to 2011. The analysis seeks to examine how often were the presidential speeches reported by the media, and which particular topics from them generated press coverage. The results show that the media were mostly attracted by the 1 January address, while the 17 November speech received least attention. It has also emerged that the media reporters have been choosing selectively which topics from the speeches to cover. The scope of the space dedicated to each of the topics by the president in his speeches has not been reflected by the journalists. Therefore, significant differences in the topical priorities between the presidential and media agenda were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjectmediální agendacs_CZ
dc.subjectpolitická agendacs_CZ
dc.subjectzprávycs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectVáclav Klauscs_CZ
dc.subjectprojevycs_CZ
dc.subjectmediální pokrytícs_CZ
dc.subjectmediální pozornostcs_CZ
dc.subjectrámcovánícs_CZ
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectmedia agendaen_US
dc.subjectpolitical agendaen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectVáclav Klausen_US
dc.subjectpresidential speechesen_US
dc.subjectmedia coverageen_US
dc.subjectmedia attentionen_US
dc.subjectframingen_US
dc.titleMediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klausecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId95652
dc.title.translatedMedia reflection of the president Václav Klaus' political agendaen_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001428395
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPřestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...cs_CZ
uk.abstract.enPresidents are said to exert their influence mainly through addressing the public and public speaking. Setting the media agenda is considered as one of the presidents' main strategic powers. Although the contemporary Czech president Václav Klaus enjoys substantial media attention, it is not granted that the media report on everything he says and emphasises. This research focuses on the interaction between presidential speeches at important occasions, represented by the 1 January, 28 October, and 17 November address, and the media represented by three nation-wide dailies Mladá fronta DNES, Právo and Blesk. The time span of the research is 2007 to 2011. The analysis seeks to examine how often were the presidential speeches reported by the media, and which particular topics from them generated press coverage. The results show that the media were mostly attracted by the 1 January address, while the 17 November speech received least attention. It has also emerged that the media reporters have been choosing selectively which topics from the speeches to cover. The scope of the space dedicated to each of the topics by the president in his speeches has not been reflected by the journalists. Therefore, significant differences in the topical priorities between the presidential and media agenda were...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV