Show simple item record

Locomotor expression of poems with pre-school children
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorHujerová, Václava
dc.date.accessioned2017-05-07T22:47:05Z
dc.date.available2017-05-07T22:47:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46760
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou propojení poezie a pohybu v mateřské škole. Má za cíl ověřit, jestli děti získají k poezii hlubší vztah, když jim ji zprostředkuji v propojení s pohybem, než když je s poezií budu seznamovat pouze slovně. Předpokládám, že propojení poezie s pohybem bude děti více bavit díky jejich vrozené potřebě pohybu a synkretickému vnímání. V teoretické části se zabývám znaky poezie, vztahem dětí k poezii a jejím významem pro rozvoj osobnosti dětí. Vzhledem k tomu, že jde o pohybové ztvárnění básní, nezapomínám ani na kapitoly týkající se pohybové výchovy a jejího významu pro rozvoj osobnosti dětí. Výzkum uskutečňuji v mateřské škole v Praze 1 s dvaceti pětiletými dětmi. Metodou výzkumu je experiment a pozorování. Výzkum je rozdělen do deseti dnů. Každý den seznámím děti s jednou básní nejprve odděleně od pohybu, poté v integraci s pohybem. Zapisuji si body signalizující míru zájmu jednotlivých dětí. Zjistila jsem, že při propojení básní s pohybem zájem všech dětí o 17% vzrostl. Z toho usuzuji, že když budu poezii s pohybem propojovat, bude děti poezie více bavit a získají tak k ní hlubší citový vztah. Navíc se prostřednictvím integrace vzdělávacích oblastí harmonicky rozvíjí osobnost dětí, což je podle mého názoru ten nejlepší předpoklad pro úspěšný životní start.cs_CZ
dc.description.abstractDissertation deal about integration poetry with locomotion in kinderkarten. I investigate measure of interest the children about poetry and integration poetry with locomotion. I suppose, the children will be prefer the integration of activities because of congenital needed and komplex perceive. I engage charakteristic of poetry and locomotion, relation the children to poetry and importance poetry and locomotion for children. I implement the exploration in Prague 1 with twenty children. They are five years old. The method of exploration is observation and experiment. The exploration remain ten days. I investigace measure of interest about poetry and integration poetry with locomotion. I discovered, that I connect poetry and locomotion, the measure of interest increase to sewenteen percent. Thanks to, the children love poetry and get to poetry deap emotional relation. Integration poetry and locomotion attend to harmonious development of personality. I think, that it ensure the best start for life.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpohybcs_CZ
dc.subjectpoeziecs_CZ
dc.subjectexpresecs_CZ
dc.subjecttvořivá expresivitacs_CZ
dc.subjectpředškolní výchovacs_CZ
dc.subjectcelkový rozvoj osobnostics_CZ
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectcreative expressivityen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectgeneral personality developmenten_US
dc.titlePohybové vyjádření básní v předškolním věku dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-12
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97970
dc.title.translatedLocomotor expression of poems with pre-school childrenen_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph001443750
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou propojení poezie a pohybu v mateřské škole. Má za cíl ověřit, jestli děti získají k poezii hlubší vztah, když jim ji zprostředkuji v propojení s pohybem, než když je s poezií budu seznamovat pouze slovně. Předpokládám, že propojení poezie s pohybem bude děti více bavit díky jejich vrozené potřebě pohybu a synkretickému vnímání. V teoretické části se zabývám znaky poezie, vztahem dětí k poezii a jejím významem pro rozvoj osobnosti dětí. Vzhledem k tomu, že jde o pohybové ztvárnění básní, nezapomínám ani na kapitoly týkající se pohybové výchovy a jejího významu pro rozvoj osobnosti dětí. Výzkum uskutečňuji v mateřské škole v Praze 1 s dvaceti pětiletými dětmi. Metodou výzkumu je experiment a pozorování. Výzkum je rozdělen do deseti dnů. Každý den seznámím děti s jednou básní nejprve odděleně od pohybu, poté v integraci s pohybem. Zapisuji si body signalizující míru zájmu jednotlivých dětí. Zjistila jsem, že při propojení básní s pohybem zájem všech dětí o 17% vzrostl. Z toho usuzuji, že když budu poezii s pohybem propojovat, bude děti poezie více bavit a získají tak k ní hlubší citový vztah. Navíc se prostřednictvím integrace vzdělávacích oblastí harmonicky rozvíjí osobnost dětí, což je podle mého názoru ten nejlepší předpoklad pro úspěšný životní start.cs_CZ
uk.abstract.enDissertation deal about integration poetry with locomotion in kinderkarten. I investigate measure of interest the children about poetry and integration poetry with locomotion. I suppose, the children will be prefer the integration of activities because of congenital needed and komplex perceive. I engage charakteristic of poetry and locomotion, relation the children to poetry and importance poetry and locomotion for children. I implement the exploration in Prague 1 with twenty children. They are five years old. The method of exploration is observation and experiment. The exploration remain ten days. I investigace measure of interest about poetry and integration poetry with locomotion. I discovered, that I connect poetry and locomotion, the measure of interest increase to sewenteen percent. Thanks to, the children love poetry and get to poetry deap emotional relation. Integration poetry and locomotion attend to harmonious development of personality. I think, that it ensure the best start for life.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV