Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Outdoor Activities at secondary schools in Mladá Boleslav from the view of students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46634Identifikátory
SIS: 113777
Kolekce
- Kvalifikační práce [8432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
9. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem, sportovní hry, ekologická výchovaKlíčová slova (anglicky)
physical education, outdoor sports, adventure education, experiental education, sport games, ecological educationNázev práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Title: Outdoor activities in selected secondary schools in Mladá Boleslav Aim: The aim was to create a comprehensive summary of sport courses organized by secondary schools as a part of compulsory education and to find out students' true opinion of these courses, using the feedback based on executed activities. Method: The datas were collected using interviews and checklists which contained opened,closed and scaled questions. These datas were interpreted considering graphs and led into conclusions. Results: Sport courses'structure is mostly concieved in way that educatiors don't care about preparation properly, they don't take advantage of natural environment but students showed appreciation to running of courses, though. Key words: physical education, outdoor sports, adventure education, experience, sport games, ecological education.