Zobrazit minimální záznam

The critical thinking and its application in libraries
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorMášová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-19T13:01:10Z
dc.date.available2020-08-19T13:01:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46625
dc.description.abstractThe thesis "Critical thinking and its application in libraries", aims to become familiar with the term "critical thinking". It informs about the program Reading and Writing for Critical Thinking and its Czech version. It represents some of the modern teaching methods, which are generated by its ideas and principles. It deals mainly with the description of activating methods, which are crucial for the program. The methods are divided into three groups according to whether they use more reading, writing and discussion. The practical part deals with the preparation of information education lessons in which methods are applied to developing critical thinking. The lessons are divided into three parts, according to a three-phase model of learning - evocation, awareness of the importance and reflection. Model lessons are adapted to the university library. As the lecture topics have been selected areas of critical thinking, information smog, invisible web, the credibility of information retrieval techniques and information security.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Kritické myšlení a jeho aplikace v knihovnách" má za cíl seznámit se s pojmem "kritické myšlení". Informuje o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho české verzi. Představuje některé z moderních vyučovacích metod, které vzešly z jeho myšlenek a zásad. Zabývá se zejména popisem aktivizujících metod, které jsou pro program stěžejní. Metody jsou rozděleny do tří skupin podle toho, zda se v nich využívá více čtení, psaní či diskuse. Praktická část se věnuje přípravě lekcí informač ního vzdělávání, do kterého jsou aplikovány metody rozvíjející kritické myšlení. Jednotlivé lekce jsou rozděleny do tří částí, podle třífázového modelu učení - evokace, uvědomění si významu, reflexe. Modelové lekce jsou přizpůsobeny uživatelům univerzitní knihovny. Jako témata lekcí byly vybrány oblasti kritického myšlení, informačního smogu, neviditelného webu, věrohodnosti informací, vyhledávacích technik a informační bezpečnosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKritické myšlenícs_CZ
dc.subjectvzdělávací metodycs_CZ
dc.subjectRWCTcs_CZ
dc.subjecttřífázový model učenícs_CZ
dc.subjectinformační vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmodelové lekcecs_CZ
dc.subjectCritical Thinkingen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectRWCTen_US
dc.subjectthree-phase model of learningen_US
dc.subjectInformation Educationen_US
dc.subjectModel Lessonsen_US
dc.titleKritické myšlení a jeho aplikace v knihovnáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96605
dc.title.translatedThe critical thinking and its application in librariesen_US
dc.contributor.refereePapík, Richard
dc.identifier.aleph001503898
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Kritické myšlení a jeho aplikace v knihovnách" má za cíl seznámit se s pojmem "kritické myšlení". Informuje o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho české verzi. Představuje některé z moderních vyučovacích metod, které vzešly z jeho myšlenek a zásad. Zabývá se zejména popisem aktivizujících metod, které jsou pro program stěžejní. Metody jsou rozděleny do tří skupin podle toho, zda se v nich využívá více čtení, psaní či diskuse. Praktická část se věnuje přípravě lekcí informač ního vzdělávání, do kterého jsou aplikovány metody rozvíjející kritické myšlení. Jednotlivé lekce jsou rozděleny do tří částí, podle třífázového modelu učení - evokace, uvědomění si významu, reflexe. Modelové lekce jsou přizpůsobeny uživatelům univerzitní knihovny. Jako témata lekcí byly vybrány oblasti kritického myšlení, informačního smogu, neviditelného webu, věrohodnosti informací, vyhledávacích technik a informační bezpečnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Critical thinking and its application in libraries", aims to become familiar with the term "critical thinking". It informs about the program Reading and Writing for Critical Thinking and its Czech version. It represents some of the modern teaching methods, which are generated by its ideas and principles. It deals mainly with the description of activating methods, which are crucial for the program. The methods are divided into three groups according to whether they use more reading, writing and discussion. The practical part deals with the preparation of information education lessons in which methods are applied to developing critical thinking. The lessons are divided into three parts, according to a three-phase model of learning - evocation, awareness of the importance and reflection. Model lessons are adapted to the university library. As the lecture topics have been selected areas of critical thinking, information smog, invisible web, the credibility of information retrieval techniques and information security.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015038980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV