dc.contributor.advisor | Procházková, Jana | |
dc.creator | Havelková, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T22:12:02Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T22:12:02Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46624 | |
dc.description.abstract | 1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1. ABSTRACT § Key words: violence, conflict, aggression, cruelty, abuse, neglect, bullying, the perpetrator, the victim, children, adults, seniors, self-harm, suicide In this thesis I would like to focus on how children define violence, what violence includes, how to represent both the offender and victim, what is the difference in the perception of violence against various age groups and how to prevent possible violence. The theoretical part is firstly devoted to the notion of violence or similar terms synonymous to this and to explain them according to Czech and foreign authors. I have then proceeded to topics such as violence against children, adults and seniors, self-harm, suicide and the consequences of violence. In the practical section, I examined the perception of violence among students in primary school compared with students of the same age at a grammar school. I focused on the students of class sixth / ninth grade and first and fourth year of an eight-year grammar school). The survey was not only carried out in schools in the capital city but also in a smaller town. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | násilí | cs_CZ |
dc.subject | konflikt | cs_CZ |
dc.subject | agrese | cs_CZ |
dc.subject | agresivita | cs_CZ |
dc.subject | týrání | cs_CZ |
dc.subject | zneužívání | cs_CZ |
dc.subject | zanedbávání | cs_CZ |
dc.subject | šikana | cs_CZ |
dc.subject | pachatel | cs_CZ |
dc.subject | oběť | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | dospělí | cs_CZ |
dc.subject | senioři | cs_CZ |
dc.subject | sebepoškozování | cs_CZ |
dc.subject | sebevražda | cs_CZ |
dc.subject | violence | en_US |
dc.subject | conflict | en_US |
dc.subject | aggression | en_US |
dc.subject | cruelty | en_US |
dc.subject | abuse | en_US |
dc.subject | neglect | en_US |
dc.subject | bullying | en_US |
dc.subject | the perpetrator | en_US |
dc.subject | the victim | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | adults | en_US |
dc.subject | seniors | en_US |
dc.subject | self-harm | en_US |
dc.subject | suicide | en_US |
dc.title | Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-28 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 97944 | |
dc.title.translated | Perception of Violence against Different Age Groups of Children at Primary Schools and Eight-year Grammar School | en_US |
dc.contributor.referee | Sotáková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001469882 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1. ABSTRACT § Key words: violence, conflict, aggression, cruelty, abuse, neglect, bullying, the perpetrator, the victim, children, adults, seniors, self-harm, suicide In this thesis I would like to focus on how children define violence, what violence includes, how to represent both the offender and victim, what is the difference in the perception of violence against various age groups and how to prevent possible violence. The theoretical part is firstly devoted to the notion of violence or similar terms synonymous to this and to explain them according to Czech and foreign authors. I have then proceeded to topics such as violence against children, adults and seniors, self-harm, suicide and the consequences of violence. In the practical section, I examined the perception of violence among students in primary school compared with students of the same age at a grammar school. I focused on the students of class sixth / ninth grade and first and fourth year of an eight-year grammar school). The survey was not only carried out in schools in the capital city but also in a smaller town. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014698820106986 | |