Show simple item record

dc.contributor.advisorStříteská, Leona
dc.creatorValai, Konstantina
dc.date.accessioned2017-05-07T21:57:07Z
dc.date.available2017-05-07T21:57:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46576
dc.description.abstract98 Resumé Tato diplomová práce se zaměřuje na řeckou folklórní hudbu a tradice. Řecko je zemí s živými tradicemi a zvyky dodnes. Prostřednictvím tance, zpěvu a hudby lidé vyjadřují své pocity, oslavují radost a vyrovnávají se s bolestí. Je to místo, kde historie, náboženství a hudba jsou spolu úzce svázané a je často obtížné je rozlišit. Toto poznání nakonec pomůže všem učitelům pochopit sílu, tradice a význam jejího zachování a šíření. Všechny části jsou vzájemně propojené a hudba je síla, která je spojuje a udržuje v průběhu času. První kapitoly jsou zaměřeny teoreticky, druhá část se orientuje na praxi. První kapitola začíná pokusem definice samotné hudby, a malý odkaz na ni v čase. Druhá kapitola se zabývá lidovou písní, jejím dělením a vystižením rozdíly od hudby evropské. Ve třetí kapitole poznávámáme řecké tradiční hudební nástroje a jejich klasifikací. Spojení kultury a historie s pravoslavnou církví uvidíme ve čtvrté kapitole, stejně tak nejdůležitější oslavy řeckého národa. Tanec má v Řecku velkou historii a můžeme najít spoustu regionálních stylů. Řecko se dělí na šest velkých regionů, jejichž charakteristikou se zabývá pátá kapitola. Poslední kapitola tvoří jádro předložené práce a je rozdělena do podkapitol, jak po teoretické tak praktické stránce. Národní řecká škola je prezentována hlavními...cs_CZ
dc.description.abstract97 Summary This diploma dissertation is concentrated in Greek traditional music and traditions. Greece, is a country with traditions and customs alive even today. Through dance, song, music people express their feelings, celebrate the joy and settles with the pain. It's a place where history, religion and music are closely tied together and are often difficult to distinguish. This knowledge will ultimately help all teachers understand the power of tradition and the importance of conservation and disseminate it. All are interrelated and the music is the force that unites them and is keeping them over the time. The first chapters focus on theoretical approach and the second part to the practice. Specifically, in the first chapter begins with a definition, as much as possible, of music and a small reference to it, in time. The second chapter deals with the folk song, how is divided and the differences with the European music. Into the third chapter we meet the Greek traditional music instruments and in which categories it divides. How the culture is connected with history and Orthodox Church we will see in fourth chapter as well as the most important celebrations of Greek nation. The dance in Greece has big history and we can find a lot of styles depending of the regions. Six big regions have Greece and we...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRecka tradicni hudbacs_CZ
dc.subjectGreek traditional musicen_US
dc.titleView on the Greek Traditional Musicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114561
dc.contributor.refereeNedělka, Michal
dc.identifier.aleph001500753
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs98 Resumé Tato diplomová práce se zaměřuje na řeckou folklórní hudbu a tradice. Řecko je zemí s živými tradicemi a zvyky dodnes. Prostřednictvím tance, zpěvu a hudby lidé vyjadřují své pocity, oslavují radost a vyrovnávají se s bolestí. Je to místo, kde historie, náboženství a hudba jsou spolu úzce svázané a je často obtížné je rozlišit. Toto poznání nakonec pomůže všem učitelům pochopit sílu, tradice a význam jejího zachování a šíření. Všechny části jsou vzájemně propojené a hudba je síla, která je spojuje a udržuje v průběhu času. První kapitoly jsou zaměřeny teoreticky, druhá část se orientuje na praxi. První kapitola začíná pokusem definice samotné hudby, a malý odkaz na ni v čase. Druhá kapitola se zabývá lidovou písní, jejím dělením a vystižením rozdíly od hudby evropské. Ve třetí kapitole poznávámáme řecké tradiční hudební nástroje a jejich klasifikací. Spojení kultury a historie s pravoslavnou církví uvidíme ve čtvrté kapitole, stejně tak nejdůležitější oslavy řeckého národa. Tanec má v Řecku velkou historii a můžeme najít spoustu regionálních stylů. Řecko se dělí na šest velkých regionů, jejichž charakteristikou se zabývá pátá kapitola. Poslední kapitola tvoří jádro předložené práce a je rozdělena do podkapitol, jak po teoretické tak praktické stránce. Národní řecká škola je prezentována hlavními...cs_CZ
uk.abstract.en97 Summary This diploma dissertation is concentrated in Greek traditional music and traditions. Greece, is a country with traditions and customs alive even today. Through dance, song, music people express their feelings, celebrate the joy and settles with the pain. It's a place where history, religion and music are closely tied together and are often difficult to distinguish. This knowledge will ultimately help all teachers understand the power of tradition and the importance of conservation and disseminate it. All are interrelated and the music is the force that unites them and is keeping them over the time. The first chapters focus on theoretical approach and the second part to the practice. Specifically, in the first chapter begins with a definition, as much as possible, of music and a small reference to it, in time. The second chapter deals with the folk song, how is divided and the differences with the European music. Into the third chapter we meet the Greek traditional music instruments and in which categories it divides. How the culture is connected with history and Orthodox Church we will see in fourth chapter as well as the most important celebrations of Greek nation. The dance in Greece has big history and we can find a lot of styles depending of the regions. Six big regions have Greece and we...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV