Show simple item record

History and perspective of multilevelled school specified on Jicin region
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorŠindlářová, Darina
dc.date.accessioned2017-05-07T21:31:24Z
dc.date.available2017-05-07T21:31:24Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46461
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.cs_CZ
dc.description.abstractThe target of this diploma thesis has been to process the development of Multileveled School in Jičíněves (district of Jičín) and to demonstrate benefit of the acquired knowledge for school work. The theoretic part devotes to the study of Jičíněves school commemorative books and in a wider view also whole Jičín region. Insight into the development, present position and perspective of the elementary education in the Czech lands with the focus on multileveled schools goes before these chapters. Historic methods and document content analysis has been used for this work. The practice part describes the project realized with pupils of primary school age. Its target has been to acquaint the pupils with history of the school in Jičíněves through activated methods and to impress on their attitude to the school and the place they live. Survey of present situation and perspective of multileveled schools in Jičín region including the school in Jičíněves has been done through the questionnaires and interviews. Vitality of the multileveled schools has been evaluated by analysis of the result.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMálotřídní školacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectsoučasnostcs_CZ
dc.subjectperspektivacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectMultileveled Schoolen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectthe presenten_US
dc.subjectperspectiveen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectheadmasteren_US
dc.titleHistorie a perspektiva malotřídního školství konkretizovaného v regionu Jičínskocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-05
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95539
dc.title.translatedHistory and perspective of multilevelled school specified on Jicin regionen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001507876
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.cs_CZ
uk.abstract.enThe target of this diploma thesis has been to process the development of Multileveled School in Jičíněves (district of Jičín) and to demonstrate benefit of the acquired knowledge for school work. The theoretic part devotes to the study of Jičíněves school commemorative books and in a wider view also whole Jičín region. Insight into the development, present position and perspective of the elementary education in the Czech lands with the focus on multileveled schools goes before these chapters. Historic methods and document content analysis has been used for this work. The practice part describes the project realized with pupils of primary school age. Its target has been to acquaint the pupils with history of the school in Jičíněves through activated methods and to impress on their attitude to the school and the place they live. Survey of present situation and perspective of multileveled schools in Jičín region including the school in Jičíněves has been done through the questionnaires and interviews. Vitality of the multileveled schools has been evaluated by analysis of the result.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015078760106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV