Historie a perspektiva malotřídního školství konkretizovaného v regionu Jičínsko
History and perspective of multilevelled school specified on Jicin region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46461Identifikátory
SIS: 95539
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Málotřídní škola, historie, vývoj, současnost, perspektiva, žák, učitel, ředitelKlíčová slova (anglicky)
Multileveled School, history, development, the present, perspective, pupil, teacher, headmasterCílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.
The target of this diploma thesis has been to process the development of Multileveled School in Jičíněves (district of Jičín) and to demonstrate benefit of the acquired knowledge for school work. The theoretic part devotes to the study of Jičíněves school commemorative books and in a wider view also whole Jičín region. Insight into the development, present position and perspective of the elementary education in the Czech lands with the focus on multileveled schools goes before these chapters. Historic methods and document content analysis has been used for this work. The practice part describes the project realized with pupils of primary school age. Its target has been to acquaint the pupils with history of the school in Jičíněves through activated methods and to impress on their attitude to the school and the place they live. Survey of present situation and perspective of multileveled schools in Jičín region including the school in Jičíněves has been done through the questionnaires and interviews. Vitality of the multileveled schools has been evaluated by analysis of the result.