Show simple item record

Self-concept and the possibility of its formation in the educational process
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorBorecká, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T21:29:31Z
dc.date.available2017-05-07T21:29:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46453
dc.description.abstract1 Abstrakt diplomové práce Název práce: Sebepojetí a možnosti jeho utváření ve výchovně - vzdělávacím procesu Jméno a příjmení: Bc. Jana Borecká Katedra: pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí diplomové práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 108 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: Identita Já Sebedůvěra Sebepojetí Sebehodnocení Tato diplomová práce vznikla na základě mého dlouhodobého zájmu o pedagogiku a pedagogickou psychologii. Inspirovala mě také moje profese učitelky, kdy jsem cítila, jak důležité je rozumět lidem, jejich chování a prožívání a jak se mnohdy mýlíme a z neznalosti věci děláme o lidech nesprávné závěry. Téma diplomové práce je velmi aktuální, je jím sebepojetí člověka s užším zaměřením na utváření sebepojetí žáka ve školním kontextu. Teoretickou část diplomové práce uvádí kapitola, kde vymezuji pojem sebepojetí. Představuji různé verze chápání tohoto konstruktu a nejednotnost a rozličnost pohledů. Dále shrnuji hlavní formující vlivy na utváření sebepojetí v jednotlivých vývojových obdobích člověka. Téma sebepojetí dále rozšiřuji o myšlenky A. Adlera, V. E. Frankla a P. Říčana, kteří svými teoriemi přinášejí podněty pedagogice i dnes. Po první části o teorii sebepojetí pojem uvádím do kontextu školního prostředí. Zaměřuji se na charakteristiku sebepojetí...cs_CZ
dc.description.abstract1 Self-concept and the possibility of its formation in the educational process Title of the thesis: Self-concept and the possibility of its formation in the educational process Name and surname: Bc. Jana Borecká Department: of pedagogy, Faculty of Philosophy, Charles University in Prague Field of study: Pedagogy Head of the thesis: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Number of pages: 108 Year of thesis defence: 2012 The key words: Identity Self Self - assurance Self - concept Self - esteem This thesis was based on my long interest in pedagogy and educational psychology. I was also inspired by my profession - a teacher, when I felt how important it is to understand people, their behavior and experience, and how often we are wrong and how a lack of knowledge about people can lead to wrong conclusions. Topis of this thesis is a big issue, it is a self-concept with a focus on the formation of pupils in the school context. The theoretical part of this thesis provides chapter, where I define the self-concept. I present different versions of this construct understanding and a lack of uniformity and diversity of views. In addition, I summarize the main formative influences on the formation of self-concept in different developmental stages of human being. Topic is further complemented with ideas of A. Adler, V.E. Frankl and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectcs_CZ
dc.subjectsebedůvěracs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectselfen_US
dc.subjectself - assuranceen_US
dc.subjectself - concepten_US
dc.subjectself - esteemen_US
dc.titleSebepojetí a možnosti jeho utváření ve výchovně vzdělávacím procesucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105040
dc.title.translatedSelf-concept and the possibility of its formation in the educational processen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001508408
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt diplomové práce Název práce: Sebepojetí a možnosti jeho utváření ve výchovně - vzdělávacím procesu Jméno a příjmení: Bc. Jana Borecká Katedra: pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí diplomové práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 108 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: Identita Já Sebedůvěra Sebepojetí Sebehodnocení Tato diplomová práce vznikla na základě mého dlouhodobého zájmu o pedagogiku a pedagogickou psychologii. Inspirovala mě také moje profese učitelky, kdy jsem cítila, jak důležité je rozumět lidem, jejich chování a prožívání a jak se mnohdy mýlíme a z neznalosti věci děláme o lidech nesprávné závěry. Téma diplomové práce je velmi aktuální, je jím sebepojetí člověka s užším zaměřením na utváření sebepojetí žáka ve školním kontextu. Teoretickou část diplomové práce uvádí kapitola, kde vymezuji pojem sebepojetí. Představuji různé verze chápání tohoto konstruktu a nejednotnost a rozličnost pohledů. Dále shrnuji hlavní formující vlivy na utváření sebepojetí v jednotlivých vývojových obdobích člověka. Téma sebepojetí dále rozšiřuji o myšlenky A. Adlera, V. E. Frankla a P. Říčana, kteří svými teoriemi přinášejí podněty pedagogice i dnes. Po první části o teorii sebepojetí pojem uvádím do kontextu školního prostředí. Zaměřuji se na charakteristiku sebepojetí...cs_CZ
uk.abstract.en1 Self-concept and the possibility of its formation in the educational process Title of the thesis: Self-concept and the possibility of its formation in the educational process Name and surname: Bc. Jana Borecká Department: of pedagogy, Faculty of Philosophy, Charles University in Prague Field of study: Pedagogy Head of the thesis: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Number of pages: 108 Year of thesis defence: 2012 The key words: Identity Self Self - assurance Self - concept Self - esteem This thesis was based on my long interest in pedagogy and educational psychology. I was also inspired by my profession - a teacher, when I felt how important it is to understand people, their behavior and experience, and how often we are wrong and how a lack of knowledge about people can lead to wrong conclusions. Topis of this thesis is a big issue, it is a self-concept with a focus on the formation of pupils in the school context. The theoretical part of this thesis provides chapter, where I define the self-concept. I present different versions of this construct understanding and a lack of uniformity and diversity of views. In addition, I summarize the main formative influences on the formation of self-concept in different developmental stages of human being. Topic is further complemented with ideas of A. Adler, V.E. Frankl and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV